משפט

מנדלבליט הותקף: "הסדר טיעון הזוי; לא הדרך להילחם בשחיתות״

התנועה לאיכות השלטון פתחה במתקפה נגד היועץ המשפטי בעקבות עסקת הטיעון שפורסמה אתמול בעניינו של אריה דרעי. יו"ר התנועה: "במידה והיועמ"ש אביחי מנדלבליט יחתום על הסדר הטיעון ההזוי, המקל, הבלתי סביר ובלתי מידתי, נעדר תשתית מוסרית ותשתית משפטית - התנועה תעתור לבג"ץ"
מערכת ice |  6
אביחי מנדלבליט (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
התנועה לאיכות השלטון הגיבה אמש (שני) על הדיווח לפיו נרקמת עסקת טיעון עם ח"כ אריה דרעי, בה הוא יודה בעבירות מס ויתפטר מהכנסת, זאת ללא קלון.
כזכור, בינואר האחרון החליט היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט לזמן את אריה דרעי לשימוע לפני הגשת כתב אישון נגדו בגין עבירות מס במיליוני שקלים. בין החשדות שהתגבשו נגדו אז עסקת נדל"ן מ-2013 שבמסגרתה מכר לאחיו שלמה נכס בגבעת שאול,  הכנסות לא מדווחות מחברת "גרין אושן", העלמת מס מחברת בת של אגד.
 
על פי הפרסומים אמש, דרעי יודה בעבירות מס, לא יוטל עליו מאסר ולא עבודות שירות, דרעי יישאר יושב הראש של ש"ס אך ייאלץ להתפטר מהכנסת. לא מדובר בפרישה מהחיים הפוליטיים, דרעי עדיין ישלוט בש"ס מרחוק ויתמודד בבחירות לכנסת ה-25, הסיבה להתפטרות הצפוייה היא בכדי שלא יתקיים דיון על קלון. במידה ודרעי ימונה לשר, בג"צ יצטרך לבחון את הנושא.
מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "לא ייתכן שאיש ציבור שביצע עבירות מהסוג הזה, יוכל לחזור בעתיד לתפקידים ציבוריים. אנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה לשקול שוב את עסקת הטיעון. העסקה הנרקמת לא מוסיפה כבוד לבית המחוקקים אלא בעיקר מבוכה".
יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא הוסיף: ״במידה והיועמ"ש אביחי מנדלבליט יחתום על הסדר הטיעון ההזוי, המקל, הבלתי סביר ובלתי מידתי, נעדר תשתית מוסרית ותשתית משפטית - התנועה תעתור לבג"ץ. לא יעלה על הדעת כי אדם שהורשע בפלילים, בעבירות שיש עימן קלון, שוחד מרמה והפרת אמונים, ישב בכלא 3 שנים, שב לזירה הציבורית מבלי שהביע חרטה - וחמור מכך לתפקיד שר הפנים, התפקיד בו ביצע את העבירות. לא ייתכן שהיועמ"ש יחתום על הסדר טיעון כה מקל, אחרי שהוא עצמו משך את החקירה במשך חמש שנים ומחק את עבירת השוחד. זו ממש לא הדרך להילחם בשחיתות השלטונית״.
ח"כ ולדימיר בליאק הגיב גם כן להסדר הטיעון: "מאוד קשה לי עם הרעיון הזה: פוליטיקאי שהורשע בעבירה שיש עימה קלון, ישב בכלא, חזר לכנסת ולממשלה ומתכוון על פי הפרסומים להודות בביצוע עבירה פלילית נוספת - ולא משנה בכלל מהי חומרת העבירה - עוד מתכנן להתמודד בבחירות הבאות. זה אפילו לא הפירצה בחוק. משהו מאוד פגום בתרבות הפוליטית שלנו".
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מדינת חלם
    עצוב 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה מושחתת , בושה .
    סגור
  • 4.
    בן ארי שבעבירת הבנייה שלה אף היא ביצעה עבירה של התחמקות
    קול העם 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ממס לא שילמה מחיר והתיק שלה נקבר. זה לא מידתי! ככה לא מנצחים שחיתות!
    סגור
  • 3.
    ימותו הקנאים
    דליה קורבה 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדםם משחית ומושחת צריך להיכנס לכלא מנדלבלוף שקרן הזוי חברו של א. ברק שהרס את השלטון בישראל הם לא מפחדים שיבואו מלאכי חבלה ויעמדו למשפט המושחתים.
    סגור
  • 2.
    העונש צריך להיות מרתיע פי 2 ולשמש דוגמא למען יראו וירא
    שרה 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזו חוצפה ח"כ הינה דמות ציבורית המשמשת דוגמא לכלל הציבור אתם מלמדים לגנוב לרמאות העונש בהרשעתו ה2 של דרעי זה הזוי וזה מייצר תקדימים כול אחד יוכל לעשות כך ולא להעניש בושה.
    סגור
  • 1.
    כמה צביעות ובולשיט
    מולי ברגר 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היועץ מחזיק את דרעי בגרון כבר שבע שנים על סיפורי זוועה של שחיתות שהתבררו כולם מופרכים מהיסוד. ההר הוליד עכברון. במצב כזה בו נפגעות באופן כה בוטה זכויות של אזרח ודרעי הוא אזרח גם אם התנועה לזכויות האזרח מעדיפה לרדוף אותו במקום לטפל ברשויות שפגעו בו, הדעת נותנת שהיועץ יסגור את התיק לחלוטין ומתנצל בפני האזרח ולא יחפש בכוח איזה סעיף קטן לדפוק את דרעי . אין אימון במערכת המשפט. והעתירות הצבועות לבג"צ רק מחזקות את האפליה והעוולות כלפי אזרחים שסומנו כמטרה בישראל מסיבות פוליטיות,
    סגור
  • ואיזה אמון יש בך ?
    דניאל 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עגל טמבל אוטומט חלק מציבור עיוור ההולך אחר מנהיגו המושחט מהיסוד וחסר המוסר אין ספק איבדתם את בורא עולם
    סגור