משפט

זנדברג: "לא ניתן לישראל להפוך לגשר נפט מסוכן ומזהם"

ארגוני הסביבה משכו את העתירה לבג"צ נגד חברת קצא"א. השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "המדיניות של המשרד להגנת הסביבה – אפס תוספת סיכון במפרץ אילת - שרירה וקיימת, ונתמכת על ידי המדינה". קצא"א: "המשמעות המשך מימוש הסכם מד-רד על כלל היבטיו ויתרונותיו הגיאופוליטיים והכלכליים"
אביחי דלאל |  3
תמר זנדברג (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ארגוני הסביבה משכו הבוקר (חמישי) את העתירה לעניין ההסכם שעליו חתמה חברת קצא"א הממשלתית עם חברת רד-מד, שמשמעותו הגדלה משמעותית של שינוע הנפט הגולמי במפרץ אילת.
בשבוע שעבר, הפרקליטות הגישה לבג"ץ את תשובתה בעתירה של ארגוני הסביבה: צלול, אדם טבע ודין, והחברה להגנת הסביבה נגדה לעניין ההסכם שעליו חתמה חברת קצא"א הממשלתית עם חברת רד-מד, שמשמעותו הגדלה של שינוע הנפט הגולמי במפרץ אילת. המדינה ביקשה לדחות את העתירה ואת הבקשה למתן צו ביניים. בטענה להיעדר עילה להתערבות שיפוטית בעניין ולמתן מי מהסעדים שהתבקשו בעתירה מכוח הוראות חוק החברות הממשלתיות. עוד נכתב כי תצהירים רלוונטיים יוגשו בימים הקרובים לבית המשפט.
לפי הפרקליטות, לממשלה יש סמכות לפעול נגד ההסכם של מד רד וקצא"א. ההתנגדות העיקרית הייתה מצד המשרד להגנת הסביבה של השרה תמר זנדברג. לפי התשובה, קצא"א היא חברה ממשלתית וההסכם לא יפסל בהחלטת ממשלה. כמו כן, המשרד להגנת הסביבה יוכל לפעול על פי הסמכות שניתנה לו במידה ויתרשם שקצא"א תזהם את המפרץ.
לנוכח הודעת הפרקליטות שעמדת המשרד להגנת הסביבה, לפיה לא תהיה אף תוספת סיכון במפרץ אילת, מגובה על ידי משרד המשפטים ועל ידי הממשלה. העתירה לבג"ץ נמשכה הבוקר.
צפו בדבריה של השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: 
 
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אמרה בתום הדיון: "התוצאה של הדיון בבג"ץ ברורה. המדיניות של המשרד להגנת הסביבה – אפס תוספת סיכון במפרץ אילת - שרירה וקיימת, ונתמכת על ידי המדינה. אנו ניישם אותה בפועל ונעצור את הרחבת הפעילות של קצא"א. לא ניתן למדינת ישראל להפוך לגשר נפט מסוכן ומזהם. נמשיך להגן על שונית האלמוגים הייחודית, ועל הסביבה הימית והחופית הערכית והרגישה.

מקצא״א נמסר בתגובה: ״קצא״א מברכת על החלטת ארגוני הסביבה למשוך את העתירה כנגד משרדי הממשלה וקצא״א, וזאת בהמשך להמלצת בג״ץ. משמעות ההחלטה היא המשך מימוש הסכם מד-רד על כלל היבטיו ויתרונותיו הגיאופוליטיים והכלכליים המשמעותיים עבור מדינת ישראל ואזרחיה.  כזכור, עמדת המדינה הינה שקצא״א פעלה ופועלת בהתאם לחוק ולהנחיות גורמי המדינה הרלוונטיים ולאחר תיאום מראש עימם, וכן כי ההתקשרות בהסכם מד-רד ומימושו הינה חלק מליבת פעילותה הרגילה והשגרתית של החברה מאז הקמתה.
 
לפעילותה של קצא״א חשיבות אסטרטגית-לאומית למשק האנרגיה ולתפקודו הרציף, ובכלל זה מתקן קצא״א באילת המאפשר רציפות אספקת אנרגיה בשגרה וביתר שאת בחירום. קצא״א תמשיך להיות מחויבת לשמירה על הסביבה, ערכי הטבע והים, ותפעל לשם כך בכל האמצעים העומדים לרשותה ובהתאם להנחיות הגורמים הרלוונטיים. כמו כן, החברה תמשיך בדיאלוג המקצועי והרציף עם המשרד להגנת הסביבה על מנת לקדם את פעילותה החשובה והחיונית להבטחת ביטחון ועצמאות אנרגטית לאזרחי מדינת ישראל.״
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אחרי שסידרה ג׳וב מיותר לבעלה העסקן, היא מדברת?? (ל"ת)
    נוכלת 12/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    מושחתת ושפלה !!!
    אסף 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחלה ג'וב סידרה לבעל השונא ישראל שלה !!!
    סגור
  • 1.
    יכולה לעכב אבל לא למנוע.
    א 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו עם ליוויתן
    סגור