משפט

החלטה דרמטית: מנכ"ל גוגל ייחקר בבית משפט

שופטת בבית משפט בקליפורניה קבעה כי מנכ"ל ענקית האינטרנט ייאלץ להגיע בכבודו ובעצמו לאולם שלה ולהיחקר על ידי עורכי דין שתובעים את החברה שלו

יאיר מור | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה, freepik)
עד שעתיים – זו מסגרת הזמן שקיבל צוות עורכי דין בקליפורניה כדי לחקור בשבועה את מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, בבית משפט.
 
החקירה תעסוק במצב "אינקוגניטו" של דפדפן הכרום של גוגל, המכונה על ידי החברה "מצב פרטי". הכינוי הזה הוא מה שסיבך את פיצ'אי: לפי תביעה שהוגשה נגד גוגל בקליפורניה ביוני 2020, המצב הזה אינו באמת "פרטי"; זאת מאחר שגם כאשר הגולשים משתמשים בו, גוגל ממשיכה לעקוב אחר הגלישה שלהם בשיטות שונות באופן שמאפשר לה להמשיך לזהות את הגולשים ולהתאים להם פרסומות, למרות שכל מטרתו של המצב הזה לכאורה היא להסתיר את זהות הגולשים.
לטענת התובעים, הם זקוקים לחקירה ישירה של פיצ'אי עצמו בבית המשפט מאחר שיש לו "מידע ייחודי ואישי" בנושא. ליתר דיוק, לפי מסמכים שהציגו, כבר ב-2019 הוא הוזהר מפני השילוב של מעקב אחר הגולשים במצב הזה והכינוי שלו כ"מצב פרטי" – אך הוא בחר להתעלם מהאזהרה.
שופטת בית המשפט הפדרלי בסאן חוזה שבקליפורניה, סוזן ון-קוילן, קבעה ביום שני כי "מספר מסמכים מוכיחים כי מידע רלוונטי מסוים תוקשר אל, ואולי גם מאת, פיצ'אי", ולכן על מנכ"ל גוגל להגיע בכבודו ובעצמו אל דוכן העדים בבית המשפט ולהיחקר על ידי עורכי הדין.
חוזה קַסְטַנְיֶידַה, דובר מטעם גוגל, מסר בתגובה לסוכנות הידיעות רויטרס כי הדרישות לחקירה אישית של פיצ'אי בבית המשפט "לא נחוצות ומוגזמות". "בעוד שאנו חולקים באופן מוחלט עם הטענות בתביעה הזו, שיתפנו פעולה עם אינספור בקשות מצד התובעים", הוא הוסיף. "נמשיך להגן על עצמנו בנחישות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה