משפט

ביהמ"ש אישר דיור להשכרה עם גני ילדים. זו הסיבה

ביהמ"ש דחה עתירה של דיירי בית דו משפחתי באשדוד, שהתנגדו להקמת בניין סמוך בן 12 קומות הכולל דיור להשכרה בר השגה עם גני ילדים
מערכת ice | 
גן ילדים (צילום Michael Giladi/Flash90)
בית משפט לעניינים מנהליים בבאר שבע דחה בימים האחרונים עתירה מינהלית שהוגשה על ידי שתי משפחות דיירי בית דו משפחתי צמוד קרקע באשדוד, שהתנגדו להקמת בניין בן 12 קומות בחלקה הסמוכה לביתם.
התוכנית להקמת הבניין הומלצה להפקדה ע"י הוועדה  המקומית אשדוד, והופקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז דרום. העותרים לא ויתרו והגישו התנגדות לוועדת המשנה להתנגדויות שליד הוועדה המחוזית, והן נדחו, ומכאן העתירה. 
בשלב ההתנגדויות לוועדה המחוזית, העותרים העלו טענות רבות נגד התוכנית להקמת הבניין בגין חוסר סבירותה, על הפגיעה הרבה שיש בה בעותרים, בביתם ובזכויותיהם באופן בלתי מידתי ובלתי סביר, הם טענו כי הבניין יפגע באופי הסביבה הקרובה, וכי התוכנית מתעלמת מהמצב הקיים בפועל בסביבה ופורצת את תכנית המתאר המתוכננת בעיר אשדוד, והצפיפות המוצעת חורגת מהסביר. עוד טענו העותרים כי הבניין יביא לפגיעה באור השמש, חסימת אוויר ופגיעה בפרטיות, וכי גני הילדים יהוו מטרד משמעותי.
ההתנגדויות לתוכנית נדונו בשני דיונים שונים ע"י הוועדה המחוזית, שאף הורתה על עריכת בדיקת הצללה ורוחות ע"י היזמים אשר תיבדק ע"י היועצת הסביבתית של הוועדה, ואחרי כל זאת מצאה לנכון בהחלטה ארוכה ומפורטת שניתנה בחודש מאי 2021 לדחות את ההתנגדויות. בהמשך העותרים הגישו עתירה מינהלית ובה ביקשו מביהמ"ש להתערב בהחלטת ועדת המשנה להתנגדויות ולבטל את התוכנית שאושרה.
 
ביהמ"ש קבע, כי הצורך בהתחדשות עירונית ובציפוף הבנייה בתוך הערים, הינו צורך שהוכר ברמה הלאומית ולא רק ברמה העירונית, והתוכנית המוצעת מהווה המשך למגמות הפיתוח באותו רובע והיא תואמת את מדיניות הממשלה בדבר הגברת אינטנסיביות והתחדשות עירונית, תוך שמירה ככל הניתן על שטחים פתוחים.
בהחלטה נכתב בין השאר כי "שקלנו בכובד ראש מחד את הפגיעה המסוימת בעותרים שביתם צמוד לתוכנית, ומנגד את השתלבות הבניין בסביבה, את מגמות התכנון הכלליות והעירוניות, את התהליך והשינוי שעובר אותו רובע, ואת התועלות הציבוריות שיצמחו – גני הילדים שהסכים היזם להקים, תמהיל הדירות שחלקן דירות קטנות שמיועדות לזוגות צעירים לדיור בר-השגה, והעובדה שהיזם התחייב שחלק מהדירות יושכרו למשך מספר שנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה