משפט

פרשת שחיתות ענקית בצפון: שני חשודים נעצרו

בכירים ביחידה לאכיפת דיני מקרקעין במשרד האוצר וביחידה לפיקוח של הוועדה לתכנון ובניה לב הגליל חשודים בקבלת שוחד בתמורה לביטול או מניעת קנסות בתחום המקרקעין. זו פרשת השחיתות שמסעירה את הצפון
אביחי דלאל | 
ניידת משטרה (צילום דוברות המשטרה)
היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון חשפה הבוקר (שלישי) כי היא נמצאת במהלכה של פרשת שחיתות ציבורית ביחידה לאכיפת דיני מקרקעין במשרד האוצר וביחידה לפיקוח של הוועדה לתכנון ובניה לב הגליל.
לפי הודעת המשטרה, לפני מספר חודשים נפתחה חקירה סמויה לאחר שעלה חשד כי בכירים בשתי היחידות המוזכרות קיבלו שוחד בתמורה לביטול או מניעת קנסות בתחום המקרקעין. הבוקר, החקירה הפכה לגלויה ושוטרי מחוז צפון עצרו שני חשודים בעבירות של קבלת שוחד,  הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. במהלך החיפושים בבתיהם ומשרדיהם נתפסו מסמכים רבים.
 
במסגרת החקירה של חוקרי משטרת מחוז צפון צפויים מעצרים נוספים, בן השאר של נותני השוחד, ושל חשודים בסחיטה באיומים של נותני השוחד. שני החשודים, בסוף שנות ה-40 לחייהם, יובאו בשעות הקרובות לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.
לאחר הודעת המשטרה ברשות לאכיפה במקרקעין מבקשים להבהיר כי החשוד מטעם הרשות משמש כמפקח מן המניין שאינו נושא בסמכות ניהולית או בסמכות להחליט על בחירת יעדי אכיפה, ודאי שאינו נושא בסמכות החלטה על מתן או ביטול קנסות מנהליים.
מהרשות נמסר: "הרשות תשתף פעולה עם כל גורמי החקירה ותעשה ככל יכולתה על מנת לסייע למצות את החקירה ולחשוף את האמת. הרשות בוחנת עצמה ואת פעילות האכיפה שבתחומי אחריותה באופן יומיומי ותמשיך לעשות זאת גם בעתיד ותפיק לקחים ככל שיידרש בהתאם לממצאי החקירה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה