משפט

לאחר תשעה חודשים: הגשר עליו אירע אסון מירון פורק

הרשות לאכיפה במקרקעין במשרד האוצר הודיעה כי הסתיים הפירוק הגשר שהוביל לאסון מירון. במהלך פעולות הפירוק נחשפו חלקים מחלל תת קרקעי לא חוקי שנבנה מתחת לרחבת תולדות אהרון. כמו כן, הורחבה הרחבה בכניסה המערבית לציון
מערכת ice | 
אסון מירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
כתשעה חודשים לאחר האסון הנורא במירון בו נהרגו 45 אנשים, היום (חמישי) הסתיימו עבודות לפירוק הגשר עליו אירע האסון בשעות הצהריים. כך דיווחו ברשות לאכיפה במקרקעין במשרד האוצר. 
כזכור, בהילולת ל"ג בעומר המסורתית שנערכה השנה בהר מירון. הרבה אנשים ירדו במעבר התלול והצר ונמחצו, 38 אנשים הלכו לעולמם במקום ועוד שבעה נפטרו בבתי החולים. על פי עדויות ממתחם תולדות אהרון בהר מירון בו שהו מעל מאה אלף איש בל"ג בעומר האחרון, אנשים החליקו או נפלו במדרגות ונמחצו למוות. אחד הפצועים בערב האסון, שיחזר באותו היום כי כולם החליקו שם "הגעתי למצב שאנשים לפניי הם אחד על השני ואין לי ברירה להצטרף אליהם כי אני מחליק, ודוחפים אותי לשם, עומס מטורף של אנשים. אתה מגיע למצב שיש אנשים מתחתיך, חלקם לא ברור מה מצבם, ועוד אנשים מעליך, ערימות של אנשים. קטסטרופה".
 
ביוני האחרון הוחלט להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת האירוע והשופטת מרים נאור עמדה בראשה. בנוסף, חבר הכנסת לשעבר, עו"ד דוד מנע, הגיש ביולי האחרון תביעת ענק של 50 מיליון שקל נגד המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים בשם ארבעה אנשים שהגישו תביעה ייצוגית. 
היום, הרשות לאכיפה במקרקעין סיימה את העבודות לפירוק גשר דב עליו אירע אסון מירון במהלך פעולות הפירוק נחשפו חלקים מחלל תת קרקעי לא חוקי שנבנה מתחת לרחבת תולדות אהרון. כמו כן, הורחבה הרחבה בכניסה המערבית לציון. 
מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר: "הרשות מאיצה את פעולות האכיפה על מנת לאפשר תכנון ופיתוח קבע באתר והיערכות סדורה ובטוחה כבר להילולה הקרובה".


תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה