משפט

גבו במחיר כפול ושילמו ביוקר: סוכנות הגז והמנכ"ל מסתבכים

בית משפט השלום הרשיע את סוכנות "גז דניאל" מבית גז יגל וקנסה את החברה באלפי שקלים. החברה גבתה על מיכלי גז בישול מחיר גדול מפי שניים מהמחיר שנקבע בצו פיקוח
מערכת ice |  2
בלוני גז (אילוסטרציה) (צילום עבד רחים ח'אטיב, פלאש 90)
בעקבות תלונת ציבור שהתקבלה במינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, סוכנות "גז דניאל", השייכת לחברת "גז יגל", הורשעה ונקנסה בעשרת אלפים שקלים בשל חיוב יתר בגביית פיקדון עבור מכלי גפ"מ (גז בישול) כך הודיעו היום (ראשון) במשרד האנרגיה.
לפי הודעת מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע לאחרונה את סוכנות "גז דניאל", זאת לאחר שביצעה חיוב גבוה מהמותר בגביית פיקדון עבור שני מכלי גפ"מ. החקירה העלתה כי החברה גבתה סכום של 128 שקל עבור מיכל בקיבולת של 12 ק"ג, אף שהמחיר שנקבע בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים עומד על 59.95 שקל, פחות מחצי מהסכום שנגבה בפועל עבור מכל אחד. 
 
על החברה והמנכ"ל שלה הוטלו קנסות בסך 5,000 שקל לכל אחד, כאשר המנכ"ל יצטרך לשלם קנס נוסף בגובה של 20 אלף שקל, אם יבצע עבירה דומה בשלוש השנים הקרובות.
כאמור, המקרה התגלה על ידי עובדי אגף הפיקוח במינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה במרחב תל אביב והמרכז, בעקבות פניית ציבור. לאור הפנייה, נפתחה חקירה והוגש כתב אישום נגד הסוכנות 'גז דניאל' והמנכ"ל. 
מינהל הדלק והגז המפקחת על המחירים במשרד וכן התביעה בלשכה המשפטית שייצגה את עמדת המשרד בבית המשפט פועלים ומטפלים בפניות ציבור המתקבלות במשרד ואוכפים את זכויות הצרכן, על מנת להבטיח כי השירותים אותם הוא מקבל, עומדים בחוק ובצווי הפיקוח. במינהל הדלק והגז מזכירים לציבור הרחב כי: "במקרה של חשש שסכום הפיקדון שנגבה אינו תואם את המפורט בצו, או במקרה של סירוב סוכנויות הגז לפרט את העלויות, יש לפנות למחלקת פניות ציבור במשרד האנרגיה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה מעניינת (ל"ת)
    יקיר 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    5000 ש''ח זה "שילמו ביוקר'???
    בדיחה 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו באמת.
    סגור