משפט

תביעה ייצוגית נגד חברות הגז: חילונים משלמים יותר מחרדים?

בקשה לתביעה ייצוגית נגד אמישראגז, סופרגז ופזגז בגובה של למעלה מ-2.5 מיליון שקל. הסיבה: תחקיר חדשות 12 של מעיין פרתי חשף כי ברחוב החילוני משלמים יותר על גז בחברות האלה לעומת הרחוב החילוני
אביחי דלאל |  2
תביעת ענק נגד חברות הגז (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, ויקיפדיה)
ביום ראשון האחרון הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד בקשה לאישור תביעה ייצוגית של 2.5 מיליון שקל נגד שלוש חברות הגז (סופרגז, אמישראגז, פזגז). בבקשה שהוגשה על ידי עורכי הדין יוקי שמש וצח שפיצן טוענים התובעים הייצוגיים לאפליה פסולה בין הצרכנים על רקע דת, השתייכות דתית ו/או מקום מגורים.
בכתב התביעה נטען כי מדובר באפליה פסולה בין צרכני גז על רקע דת, השתייכות לקבוצה דתית ומקום מגורים. לפי כתב התביעה שהגיע לאור ממצאי התחקיר ששודר בחדשות 12 ולפיהם חברות הגז מציעות מחירים גבוהים בעשרות ואף מאות אחוזים ללקוחות חילוניים לעומת המחירים ללקוחות חרדיים. 
 
התחקיר של מעיין פרתי מיום רביעי שעבר חשף כי הרחוב החרדי משלם 19.8 שקל לקוב או 18.7 שקל מחיר קבוע לחודשיים; בעוד הרחוב החילוני משלם 38 שקל לקוב או 35 שקל מחיר קבוע לחודשיים באמישראגז. בסופר גז המחיר 9 שקל לקוב או מחיר קבוע לחודשיים, לעומת הרחוב החילוני בתל אביב שמשלם 32.7 שקל לקוב או 18.7 שקל לקוב ברחוב חילוני ביבנה עם דמי שימוש לחודשיים של 17.5 שקל. בפז גז, תופעה דומה של 16 שקל לקוב ברחוב החרדי לעומת 25.7 שקל לקוב. 
מעורכי הדין צח שפיצן ויוקי שמש ממשרד עורכי הדין עמית מנור-יוקי שמש נמסר: "על פי התביעה היקף הנזק לתובעים יכול להגיע למיליוני שקלים ולכשימסרו נתונים מדוייקים יתאפשר אומדן מדויק של הנזק, כמו כן התובעים הייצוגיים מבקשים כי כל אחד מחברי הקבוצה יפוצה גם ב-1000 שקלים כתוצאה מתחושות כעס, תסכול ועוגמת נפש שנגרמו להם כשגילו כי הם מופלים לרעה בצורה משמעותית ביותר".
מאמישרגז נמסר: "החברה דוחה את הטענות בכתב התביעה ותגיב על כך בבית המשפט".
מפזגז נמסר: "מהחברה נמסר כי היא תגיב בארכאות המתאימות".
מסופרגז לא התקבלה תגובה. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    השר ליברמן, כבר הוכחת שאתה יודע לטפל בדברים האלה
    פזית קומם 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מחכים. תודה.
    סגור
  • 1.
    צריך לזרוק את החברות האלה למזבלה עם מריצה
    אידית 12/2021/28
    הגב לתגובה זו
    12 1
    בהצלחה לתובעים.
    סגור