משפט

אורלי וילנאי וגיא מרוז בתביעת ענק: ידיעות תאלץ לשלם?

זוג אנשי התקשורת שמוכרים בשל דעותיהם שמפיצים בעניין הטיפול במגיפת הקורונה, יוצאים בתביעה נגד עיתון ידיעות אחרונות ועורך העיתון. זה הסכום שתובעים כפיצוי
מערכת ice |  1
אורלי וילנאי וגיא מרוז (צילום יוסי צבקר)
בני הזוג העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז הגישו תביעה נגד ידיעות אחרונות והעורך נטע ליבנה בה דורשים מהמערכת חצי מיליון שקלים בגין הכשפת שמם ופעולה מתוך מניעים זרים, כך לפי תוכן התביעה שפורסם באתר וואלה!
לפי התביעה, "הנתבעים ערכו בתקופה קצרה סדרת כתבות ו'תחקירים' אודות התובעים, בהם הכפישו ביזו, ואף גידפו את התובעים, והכל בחוסר תום לב, בחלק מהפרסומים ללא מתן זכות תגובה, ובעירוב משיקולים זרים".
השניים דורשים בתביעה "להורות על הנתבעים לפרסם הודעת תיקון לפרסומים המכפישים, כשהם טוענים כי בכלל הפרסומים בעיתון נמנעו הנתבעים מלתת גילוי נאות אודות מערכת היחסים העכורה בין השניים וברוב הפרסומים כלל לא ניתנה לתובעים זכות תגובה".
בהמשך התייחסה התביעה לכתבת שער שהתפרסמה בעיתון בה פרסמו בה נטען כי "התובעים מעודדים אזרחים שלא להתחסן כנגד וירוס הקורונה. בשער נכתב באותיות אדומות ושחורות: 'הלוואי שיכולתי להזמין את מתנגדי החיסונים למשמרת אחת, לראות מקרוב איך נראה אדם שנאבק כדי לנשום... ועכשיו שוכבים מורדמים ומונשמים? הם האמינו לכל הדברים שכתבתם'".
 
"הנה כי כן, פרסמו הנתבעים כתבת שער בעמוד הראשון, התוקפת בצורה חריפה ובוטה את התובעים באותיות אדומות עם תיאורים דרמטיים, והאשמה כי התובעים מבאים למותם בייסורים של אנשים מהציבור... היינו מצפים, כי מי שמפרסם כתבת שער כה בוטה וחריפה כלפי התובעים, יטרח לבקש את תגובתם לכתבה טרם פרסומה. לא רק שהנתבעים נמנעו מלבקש תגובה, אלא הם סירבו לאפשר לתובעים לפרסם תגובה, ולו בדיעבד...".
לפי כתב התביעה, וילנאי ומרוז ביקש להגיד על ההאשמות שפורסמו בכתבה לאחר שגילו את כתבת השער ואף פנו באופן אישי לליבנה, כדי לפרסם תגובה לאחר הפרסום, אלא שליבנה סירב לבקשתם. "לא יעלה על הדעת שגוף תקשורת יפרסם כתבה כה חריפה, בוטה ומכפישה על אדם, ובחוצפה לא תבקש תגובתו, וכאשר האחרון פונה למסירת תגובה תוך רצון להגנה על שמו, לסרב בכל תוקף לפרסום תגובתו, ואח"כ לטעון: 'אני פועל בתום לב'". "התובע ב- 3 חיסונים, והתובעת ב- 2 חיסונים.
"התובעים אף פרסמו מעל כל במה ובמה, כי הם התחסנו בהתאם להוראות משרד הבריאות והרופאים, וצילמו עצמם מתחסנים בכדי לעודד אחרים לעשות כמותם. התובעים מעולם לא גרמו למותו של אדם, ובוודאי שלא למוות בייסורים כמתואר בכתבת השער שפורסמה עליהם". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אורלי וגיא
    הכהן 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שופט זה?
    סגור