משפט

עוקץ הקשישים נמשך: גם הסבא והסבתא שלכם בסכנה?

המועצה לצרכנות קוראת לציבור לדווח על כל מקרה של עושק קשישים. המועצה הישראלית לצרכנות, המייצגת את ציבור הצרכנים בישראל, נחושה להיאבק להפסקת עושק הקשישים, ותפעל עם משטרת ישראל למיגור התופעה הפסולה הזו
כפיר אדר |  1
קשישים (צילום freepik)
שוב התופעה המזעזעת של עושק קשישים חוזרת ומרימה ראשה. במועצה הישראלית לצרכנות מצטברות תלונות רבות כנגד חברות המנצלות את חולשתם של קשישים, ומפעילות השפעה ולחצים בלתי הוגנים, כדי לשכנע אותם לרכוש מוצרים או שירותים.
במקרים רבים, כפי שעולה מן התלונות, פונות החברות אל הקשישים, המתקשים בשפה העברית, ומציגות את העסקה כזכייה בפרס עם "תשלום סמלי עבור הובלה". בפועל, החברות מחייבתו את הקשישים במאות ובאלפי שקלים - פעמים רבות עבור מוצרים שכלל לא הזמינו.
 
מקרים רבים נוספים אשר הגיעו לאחרונה למועצה לצרכנות, הינם בגין שירותי תקשורת. חברות משכנעות את הצרכנים הקשישים, לרכוש חבילות המותאמות "לצרכיהם". בפועל השירות אינו מסופק והחיובים ממשיכים להגבות.
תלונות נוספות נוגעות להטרדה טלפונית של צרכן, לאיכות ירודה של המוצרים שסופקו, ולחיוב בסכום העולה אלפי מונים על הסכום שסוכם בטלפון (לדוגמה, על ידי הצגת מחיר החיוב החודשי כמחיר הסופי של העסקה).
צרכנים שהבינו כי נפלו בפח וביקשו לבטל את העסקה נתקלו בסירוב או בדרישת תשלומים שלא בחוק. על אף המאמצים של משטרת ישראל ושל השרה לשוויון חברתי מירב כהן, מהתלונות החדשות עולה חשש כבד שהתופעה של עושק הקשישים חוזרת ומרימה את ראשה.
המועצה הישראלית לצרכנות, המייצגת כחוק, את ציבור הצרכנים בישראל, נחושה להיאבק להפסקת עושק הקשישים, ותפעל עם משטרת ישראל למיגור התופעה הפסולה הזו. לטובת הציבור שתפו את הפוסט, ואם אתם או בני משפחותיכם נתקלתם במקרה של עושק או של השפעה לא הוגנת על קשישים - פנו אלינו דרך אתר המועצה לצרכנות ואנו נתגייס לסייע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לאסור פניית אדם לצורך שיווק מרחוק
    אזרח חושב 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך לאסור בחוק את כל תופעת הטלהמרקטינג
    סגור