משפט

השופט תפס תנומה במהלך דיון, נציב התלונות: "אין פסול"

נציב תלונות הציבור על השופטים סבור כי אין פסול במעשיו של השופט איתי כץ, שנרדם תוך כדי דיון וקבע כי מדובר בפעילות תקינה. הנציב, שופט העליון בדימוס אורי שהם, אמר: "אין מדובר בעצימת עיניים שניתקה את השופט מהנעשה בדיון"

מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)

נציב תלונות הציבור על השופטים, שופט העליון בדימוס אורי שהם דחה מכל וכל תלונה על שופט שנרדם בדיונים מול הצדדים. מתדיינת בתיק הגישה תלונה כנגד השופט איתי כץ, שופט בית המשפט לענייני משפחה בירושלים, שנרדם לטענתה פעמיים במהלך הדיון. תלונתה נדחתה אף מבלי שהנציב אורי שהם פנה לבקש את תגובתו של השופט.

שהם אף קבע שאף אין מקום לבקש את תגובת השופט בעניין זה, וכתב: "איננו מוציאים מכלל אפשרות כי השופט נצפה במהלך דיון כשהוא עוצם את עיניו. אולם גם אז אין לומר כי המסקנה שהשופט נרדם היא היחידה שיש להגיע אליה, שהרי אפשר שמדובר בעצימת עיניים גרידא, שלא ניתקה כלל את השופט מהנעשה בדיון, ואם כך בוודאי שלא היה בהתנהגותו כל פסול". 
 


עוד נכתב בהחלטה כי "אף אם השופט נרדם, אין מדובר במצב שהוא חפץ בו, ובהיעדר רצון להתנהגות כזאת לא ניתן לומר כי התנהגותו בלתי ראויה, זולת אם היה מודע או שהיה עליו להיות מודע להיתכנות של מצב כזה ועל אף זאת ישב בדין. זאת אין בידינו לקבוע".

על פי כלכליסט, בעת סגירת ההחלטה פנה הנציב לפרקליטתה של המתלוננת, וזו מסרה כי צר לה שהמתלוננת בחרה להגיש תלונה, ואין לה כל קשר לכך שהמתלוננת תיעדה את השופט במהלך הדיונים, ככל שאכן עשתה כך. לדבריה של הפרקליטה מדובר בשופט בעל מזג שיפוטי נעים ומסביר פנים, אך היא אישרה כי השופט נרדם מספר פעמים וכי הדבר "הפתיע אותי עד מאוד". 

באתר משוב השופטים נכתבו מספר חוות דעת על השופט כץ. לשאלת המערכת האם השופט/ת איתי כץ נוהג לעיין בכתבי הטענות ביסודיות לפני הדיון הראשון בתיק: השיבו בחיוב 0% מהעונים, השיבו בשלילה (100%). לשאלה האם השופט/ת איתי כץ נוהג/ת להציג שאלות בפני בעלי הדין בדיון הראשון בתיק? השיבו כן 10% מהעונים, והשיבו לא 90% מהנשאלים. הנתונים מגיעים בהסתייגות, שכן לא ברור כמה נשאלים מילאו את שאלות הסקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה