משפט

פרשת ילדי תימן החטופים: "קוברים את הדו"ח"

במשרד הבריאות מסרבים לחשוף דו"ח העוסק בפרשת ילדי תימן בטענה ש"עלו שאלות בקשר לטיבו". מספר עמותות המייצגות את משפחות החטופים עתרו בבקשה לפרסמו: "בישרו להורים על פטירות ילדיהם מבלי להציג גופה, קוברים את הדו"ח"
מערכת ice |  1
פרשת ילדי תימן (צילום יונתן זינדל פלאש90)

שנים אחרי פרשת חטיפת ילדי תימן המזעזעת, עדין יש מי שמנסה להסתיר מידע מהציבור. כך לפחות על פי עתירה שהגישו בשבוע שעבר(חמישי) התנועה לחופש המידע, עמותת רופאים לזכויות אדם ועמותת עמר"ם. מטרת העתירה היא להביא לחשיפת דו"ח של משרד הבריאות העוסק במעורבותם של צוותי רפואה בפרשה.

בינואר האחרון פורסם כי הדו"ח שעליו חתומים דר' שולמית אבני ופרופ' איתמר גרוטו עשוי להיגנז ולא להתפרסם, לאחר שהועבר לבחינה מחדש על ידי פרופ' שפרה שוורץ. מי שלטענת העותרים "דעותיה ידועות מראש, ואף כתבה ברשתות כי הפרשה נולדה בדמיונם של אנשים".
 


"צריך להוציא לאור את הדו"ח עבור המשפחות. ככל שעובר הזמן זה נראה חשוד שלא מפרסמים. התמונה הכוללת מעלה כי הייתה מדיניות והתנהלות ברמה המוסדית שהיא לא תקינה במושגים של היום – התייחסות גזענית, טיפולים וניסויים שניתנו ללא הסכמת ההורים, קבורה בלי לערב את המשפחה וגם מקרים שהוגדרו כחטיפה" אמר אז פרופ' גרוטו בראיון לynet.

לדברי העותרים המתבססים על טיוטה שהודלפה מהדו"ח: "אנשי בריאות קיבלו החלטות רפואיות לגבי ילדים ללא ידיעת ההורים ומבלי לבקש את הסכמתם; גרמו ל"ניתוק קשר" בין הורים לילדיהם; בישרו להורים על פטירות ילדיהם מבלי להציג גופה, תעודת פטירה או מקום קבורה; היו מעורבים בתיווך לאימוץ פרטי".
בעמותות טוענים כי משרד הבריאות "מתנער מהמלצות הדוח ומהדרישה להתנצלות הקהילה הרפואית על חלקה בפרשה. קבירת הדוח, שאמור היה להוביל לדיאלוג עם קורבנות הפרשה, היא פגיעה אנושה באמון החיוני כל כך לדיאלוג שכזה".
לצד זאת, בתגובות שהעביר משרד הבריאות לגופי תקשורת שונים, נטען כי עלו שאלות בקשר לטיבו של הדו"ח שלא מאפשרות למשרד להיסמך עליו, וכן כי הועברו מסמכים רלוונטיים בנושא לעותרים".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנשי הסגנון
    יואב 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם יודעים מי עמד בראש הפרויקט לחטיפת הילדים .בית המשפט נתן ידו לטשטוש האמת .
    סגור