משפט

טוויטר בפניית פרסה: האם תסכים להצעת מאסק?

הנהלת הרשת החברתית החלה בימים האחרונים לשנות את גישתה לגבי הצעת הרכישה של אילון מאסק, ואף קבעה להיפגש איתו כדי לבחון אותה מחדש

יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום pixabay)
האם עסקה לרכישת טוויטר על ידי אילון מאסק תצא בקרוב לפועל? ביום שבת נפגשו 11 חברי הדירקטוריון של הרשת החברתית לדיון מחודש בהצעת הרכישה של מאסק, לאחר שהחלו לקחת אותה ברצינות יתרה, כך מסרו שני מקורות המקורבים לחברה לעיתון ניו-יורק טיימס.
לפי הדיווח, חבר המנהלים של טוויטר החל לשנות את דעתו לגבי הצעת הרכישה של החברה על ידי האיש העשיר בעולם לאחר שביום חמישי פורסמו שלושה מסמכים שהגיש לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) יום קודם לכן, ובהם הוא מפרט כיצד הוא מתכוון לממן את רכישת טוויטר. מקורות המימון כללו גיוס של כ-13 מיליארד דולר מבנק ההשקעות הענק מורגן סטנלי ומשקיעים אחרים, 12.5 מיליארד דולר הלוואות כנגד מניות שמחזיק מאסק בטסלה, ו-21 מיליארד דולר נוספים מהון עצמי. סה"כ מדובר בסכום של 46.5 מיליארד דולר.
 
כזכור, מאסק הכריז על כוונתו לרכוש את הרשת החברתית לפני 11 יום, תמורת מחיר של כ-43 מיליארד דולר – אלא שטוויטר עצמה הביעה התנגדות עזה למהלך, ואף נקטה במהלך דרמטי של תוכנית זכויות לבעלי המניות האחרים, המכונה גם "גלולת רעל", במסגרתה החברה מודיעה מראש כי אם מאסק ינסה לרכוש אותה היא תוכל פשוט להנפיק מניות חדשות למחזיקי מניות אחרים כדי לדלל את חלקו לכזה שלא יאפשר לו לשלוט בחברה.
לפי המקורות, כעת נראה שהחברה כבר אינה חושבת על ההצעה בתור אחת הגחמות הרגעיות של מאסק שלא מלוות בתוכנית עסקית ועלולות לגרום לרשת החברתית יותר נזק מתועלת, אלא כהצעה רצינית. על כן, הם מדווחים כי חבר המנהלים קבע להיפגש אתמול (ראשון) עם מאסק. טרם ידוע האם הפגישה התקיימה, ואם כן – כיצד היא הסתיימה.
טוויטר ומאסק סירבו להגיב לדיווח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה