משפט

ארקיע נתבעת ב-1.3 מיליון שקל: "הורעבנו"

תביעה כספית על סך 1.3. מיליון שקל נגד ארקיע בגין איחור של יותר מיממה וטענות על נוסעים שחוו הרעבה ואף נאלצו לישון עם אדם זר בחדר במלון שהיה בהסדר עם חברת התעופה 
מערכת ice |  18
מטוס ארקיע (צילום פייסבוק/ארקיע)

97 נוסעים שהיו אמורים להמריא מצרפת לישראל נתבשרו על עיכוב בטיסה המריאו באיחור של יותר מיממה. לטענתם, הם "הורעבו" על ידי חברת התעופה שהייתה אמורה לדאוג לצרכיהם בחלון הזמן שבין הטיסה שעוכבה לבין מועד הטיסה החדש. חלק מהנוסעים כתבו בתביעה שהם נאלצו לישון באותה המיטה עם אדם זר ולא מוכר.  

התובעים, באמצעות בא כוחם עו"ד אייל אבידן, הגישו לבית משפט השלום בבית שמש תביעה בסך של כ-1.3 מיליון שקל נגד חברת התעופה.
 


התובעים טוענים בכתב התביעה כי הם לקוחות של ארקיע אינטרנשיונל (1981) וארקיע קווי תעופה ישראליים, שטיסתם אורגנה על ידי הנתבעת והופעלה על ידיה. בכתב התביעה נכתב כי הנתבעת הייתה אמורה להמריא מצרפת לישראל בזמן מסוים, אולם לבסוף יצאה לישראל בעיכוב של 25 שעות.  

על פי כתב התביעה, התובעים רכשו כרטיסי טיסה מסוג טיסה סדירה שהייתה אמורה להמריא בזמן מצרפת לישראל ב-29 בינואר 2022 בשעה 12:55 בצהריים אולם בשעה 15:30 הוכרזה במערכת הכריזה הודעה בשדה התעופה ולפיה הטיסה מבוטלת. 
עוד נטען, כי לתובעים לא נמסר כל מידע בדבר מצבם בעקבות העיכוב ורק בסמוך לשעה 19:15, לדבריהם: "לאחר שעות רבות של המתנה מורטת עצבים בשדה התעופה, הובהר לתובעים מצבם. אלא שבמקום להבהיר לתובעים את מצבם באופן ישיר ואישי, החליטו הנתבעות לעשות זאת באמצעות התקשורת, כאשר פרסמו ידיעה באתר חדשות העוסק בתיירות ותעופה ובה הודיעו לראשונה כי טיסת התובעים בוטלה בשל שקברניט הטיסה לא חש בטוב".
 


הנוסעים שטיסתם התבטלה לא הבינו לאן פניהם וטענו בכתב התביעה שהנתבעת נקטה בזלזול: "רק במסגרת ידיעה זו הואילו הנתבעות - שוב, לראשונה - להבהיר לתובעים כי יפונו לבתי מלון למהלך הלילה, וכי טיסתם חזרה ארצה תתקיים ביום המחרת. קל להבין כי מדובר בזלזול מוחלט מצד הנתבעות... רק בהמשך אותו הערב שלחו הנתבעות לתובעים גם הודעה אישית באמצעות מסרון".

הנוסעים המאוכזבים טענו כי לאורך כל שעות ההמתנה הרבות שבהן שהו התובעים בשדה התעופה הנתבעת התעלמה מצרכיהם הבסיסים ולא סיפקה להם מזון ושתייה בסיסיים במשך 19 שעות: "אף לא טרחו הנתבעות לספק לתובעים כל דבר מזון ומשקאות. ויוער, כי התובעים לא ישבו בחיבוק ידיים וביקשו לקבל אוכל ושתיה, אך אפילו כוס מים לא הוגשה להם... למעשה, הפעם הראשונה שסיפקו הנתבעות לתובעים מזון ומשקאות הייתה אך רק בארוחת הבוקר שנערכה בבתי המלון ביום למחרת. במשך כ-19 שעות רצופות, משעת הטיסה המקורית ועד לשעת ארוחת הבוקר, בחרו הנתבעות 'להרעיב' את התובעים ולא טרחו לספק להם כל דבר מזון ומשקאות". 
לטענתם, הנתבעת גם פעלה "באופן מרושל, מזלזל ותוך ניסיון ניכר מצדן לחסוך בעלויות על חשבון התובעים. כך, לדוגמה, הנתבעות בחרו להזמין מספר חדרים קטן יותר מהנדרש ולכן חלק מהתובעים נאלצו לישון באותה המיטה עם אדם זר. כך גם נאלצו חלק מהתובעים לשלם מכיסם לבית המלון, לאחר שהגיעו לבית המלון רק כדי לגלות כי הנתבעות לא הזמינו להם חדר לישון בו".
עוד נטען, כי טרם הגשת התביעה פנו התובעים לנתבעות באמצעות בא כוחם לפצותם בהתאם לחוק, אולם הנתבעות אפילו לא טרחו להגיב לפנייתם. טרם הוגש כתב הגנה.
מארקיע נמסר בתגובה: "העיכוב בטיסה נבע בעקבות צירוף נסיבות מיוחדות שאינן בשליטת ארקיע, בעקבות תאונת דרכים חמורה שאירעה בגרנובל בעטיה נחסמה הגישה לשדה התעופה עבור כלל הנוסעים בכל הטיסות אשר יועדו להמריא מגרנובל. "ארקיע התנהלה באופן המקצועי ביותר לאורך כל השתלשלות האירועים, כאשר נציגיה דאגו לכל הסיוע הנדרש על פי חוק שירותי תעופה, לרבות חלוקת שוברי מזון ושתיה, העברות לבית מלון כולל לינה וארוחות מלאות".

תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    מ ז ע ז ע ת
    רק לא ארקיע 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזמן לא ראיתי חברה עם כל כך הרבה שונאים כי הם חולרות
    סגור
  • 14.
    רגולטור???!!!;
    אלי 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי יקום רגולטור או נציג ציבור שיגן על הצרכנים מול הגדולים שמשחקים בלקוחות ומשניםאת השירות על פי צרכיהם למיקסום הרווח מול איכות ואמינות השירות.
    סגור
  • 13.
    חברה פח
    אלון 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפסח היו עיכובים של 6-7 שעות בטיסות. מה שמחייב את הלקוחות לקנות במיזנונים של השדה במחיר מופקע של 70 שקל לבקבוק מים ופרוסה.
    סגור
  • 12.
    לא טס יותר ארקיע בחיים, גם אם ישלמו לי ( אין שרות לקוחו
    גיל צורי 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסטי ונפגעתי גם מחוסר יחס של שרות הלקוחות שלהם, אי עמידה בזמני יציאה וחזרה. זו לא חברה שצריעה להתנהג כל כיום ללקוחותיה, ואני לצערי, כבר לא אהיה אחד מהם.
    סגור
  • 11.
    ארקיע
    הציוני 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה רוע/ טפשות יכולה להיות
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    שינוי טיסות
    מאיר 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל יום משנים לנו את זמני הטיסות.אני מתכוון לבטל את הטיסה בזמן הקרוב.
    סגור
  • 9.
    לא ניסע יותר עם ארקיע!
    בני 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טיסה שאמורה היתה לצאת מנתב"ג ב 19:55 ב 24-4-22 ללרנקה, התעכבה עד יותר מ 12 בלילה ללא נוכחות של נציג ארקיע בשדה שיתן הסברים או לפחות יאמר מתי אפשר לצפות לטיסה?! כלום! הטיסה יצאה רק אחרי 12 בלילה. הטיסה חזרה לנתב"ג גם כן התעכבה ביותר משעה וחצי כאשר סיבת העיכוב היתה משפחה של ערבים שאיחרו לטיסה, ובשל כך עיכבו מטוס שלם עם הנוסעים בתוך המטוס, וזה עוד בזמן שעדיין יש קורונה! לנוסעים הצוות סיפר שיש עומס בנתב"ג ולכן לא ניתן אישור המראה. האם גם בזה מנסור עבאס התערב? זהו, אנחנו עם ארקיע סיימנו.
    סגור
  • 8.
    חוזר על עצמו
    רונית 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארקיע מתנהגת ככה שנים,זלזול ,מטוסים ישנים לא תמיד כשירים..מלא תביעות נגדה.. היה לנו משפט בהמשכים ארבע שנים עד שקיבלנו משהו כפיצוי
    סגור
  • 7.
    חברת תעופה?
    טיטי 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי זה ארקיע? לא שמעתי עליהם
    סגור
  • 6.
    רעבים
    נוני 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא היה לכם 10 יורו לקנות כריך ושתיה הזוי מאוד ארקיע ידועים עם החרא שלהם
    סגור
  • 5.
    למה רק מיליון ושלוש מאות? (ל"ת)
    אקזיט 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • זה לא כ'כ הרבה..כ- 200 נוסעים ובהתחשב במה שהיה מגיע להם
    אאט 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מגיע להם פיצוי מוגדל..מה פתאום לחלוק חדר ומיטה עם אדם זר בגלל שהם חוסכים אין לזה הצדקה גם אם לא היו מספיק חדרים במלון מעבירים חלק למלון אחר
    סגור
  • 4.
    דיויד 05/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני נסעתי עם וויז-אייר ונהנתי הרבה יטתר מארקיע (ושיותר יקרה)
    סגור
  • 3.
    אין שום חנות לקניות בה אוכל?
    מבקר המדינה 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אנשים מוציאים עשרות אלפי שקלים על טיול, אבל פתאום הם "מורעבים" 19 שעות? מה, אין שום חנות פתוחה? קיוסק? אני לא מצדיק את ארקיע, אבל לפני שמאשימים את חברת התעופה, תהיו אחראים קצת על עצמכם.
    סגור
  • 2.
    כתב מתסיס
    זאב 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איך אתם יכולים לקרוא את הכתבות באתר הזה ? הכל פה התבססות על רוע .
    סגור
  • התססה?
    מאיר 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל יום משנים את זמני הטיסה.מה אנחנו אחמים?
    סגור
  • אידיוט
    מור 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שבטיסות שלך יהיו מצבים כאלו כפי שמתוארים בכתבה.
    סגור
  • 1.
    מקווה שישלמו את מלוא הסכום ארקקע
    666 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עברתי איתם חוויה דומה חברה גרועה להתרחק.
    סגור