משפט

עוקץ רשות המיסים נחשף: אלה סכומי הענק שהועלמו

עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד וקבלות פיקטיביות: משטרת ישראל שמה יד על עבירות מס בהיקפים של חצי מיליארד שקלים. כך פעלו השיטות
מערכת ice |  9
משטרת ישראל ורשות המיסים (צילום דוברות המשטרה, פלאש 90)
בתום חקירה סמויה, המשטרה עצרה ועיכבה הבוקר 21 חשודים בביצוע עבירות פליליות ובכללן שימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של כחצי מיליארד ש"ח, ואשר היוו ע"פ החשד כעורק כלכלי למימון פעילות פלילית ענפה.
ביחידת להב 433, היחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ) בשיתוף עם רשות המיסים- חקירות מכס ומע"מ ת"א ומרכז, יחידת יהלום, ימ"ר מרכז, כונס הנכסים הרשמי (כנ"ר) ומדור אכ"ל חטיבת החקירות התנהלה במהלך חודשים רבים חקירה סמויה נגד חשודים ומעורבים נוספים בחברה הערבית בחשד לביצוע פעילות פלילית. 
חשדות הן לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד. העבירות בוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות, השמטת הכנסות והלבנת הון בהיקפים של כחצי מיליארד ש"ח. חקירת המשטרה לוותה מראשיתה ע"י פרקליטות מיסוי וכלכלה.
במהלך החקירה הסמויה, מופה מארג רחב של חברות אשר שימש את החשודים לביצוע עבירות מס והלבנת הון וכן נחשפו עבירות נוספות של סחיטה והשתלטות על עסקים ע"י החשודים, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות ככיסוי על תעבורת הכספים הרבה. במסגרת הפרשה עוכבו לחקירה מספר בעלי חברות בנייה, כוח אדם וחברה להשכרת רכב, אשר חשודים בקבלת חשבוניות חשודות כפיקטיביות או את תמורתן.  
 
היום, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטה יחידת יאל"כ בלהב 433, יחד עם חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז ויחידת יהלום ויחידת מתפ"א על עשרות בתים, בתי עסק, נותני שירותים פיננסיים (ציינג'), וחברות קבלניות באזור תל אביב, המרכז, ירושלים ואזור הדרום. במהלך הפשיטה בוצעו חיפושים ונתפס רכוש משמעותי בשווי מוערך של עשרות מיליוני ש"ח במטרה לחלטו, בהמשך להליך המשפטי. 
כאמור, במהלך הפעילות המשטרה עצרה ועכבה 21 חשודים ומעורבים נוספים. בהתאם לצורכי החקירה, יובאו החשודים המרכזיים לדיון בהארכת מעצרם בפני ביהמ"ש השלום בראשל"צ.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    עברייני מס
    קלייר 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאללה הגיע הזמן, שישלמו על ההתעללוית באזרחים ובעסקים. בואו נראה מה בתי משפט וכמה הם יכולים לבצע את תפקידם, כמו שצריך.
    סגור
  • 7.
    בושה
    דינה 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל היום הדיבור סביב הערבים... גונבים מרמים רוצחים מסיתים.. אין שום דבר חשוב כביכול רק הערבים שתפסו את הכותרות.. והבושה היא שהשמאלנים והחכים וכולם מתעלמים ועדיין דורשים בזכויותיהם וטובתם... יש אזרחים יהודים. קשישים זוגות צעירים חולים חיילים וכו.. שצריכים התייחסות בטיפול ועזרה הערבים רק עושים צרות!!!
    סגור
  • ומה עם דרעי... (ל"ת)
    ניר 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 6.
    העלמת מס
    משה 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה המעט שנתפס יש אלפים שממשיכים.עסקות טיעון מתחמקים וממשיכים.
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד. תמשיכו כך ולא באכיפה על עוסקים קטקטנים. (ל"ת)
    בעל עסק שדווקא מצהיר 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    כמה יקבלו על העלמה של 500 מיליון
    רני 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ואם חילטו רכוש בשווי עשרות מיליונים איפה שאר הכסף כלבים שמריחים מזומן לקחתם? כל הכסף בבלטות ובקירות
    סגור
  • 3.
    434
    עמיר 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כם כמות השחיתות שיש במדינה הזאת ההשקעה הכי טובה היא בלהקים יחידה 434 אחות ל 433. יחידת עלית עם מיטב המוחות ואנשי המקצוע שתעבוד ללא הפסקה ותחשוף את כל הגנבים.
    סגור
  • 2.
    עבירות הון
    אבנר עמרי 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    יש רק דרך אחת למגר את העבירות הכלכליות. לקבוע מינימום ענישה של 10 שנים בלי קשר לגובה הסכום שגנבו. זה ירתיע גם פוליטיקאים וגם עברינים. אבל במדינה שחלק גדול מאד מהמחוקקים מושחתים אפשר לצפות שהם יקשרו לעצמם חבל תליה?
    סגור
  • 1.
    לבדוק גם אם קיבלו כספים ממשרד הפנים
    אשל 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    8 0
    דעתי, יש אפשרות שקיבלו סכומים גבוהים מאוד ממשרד הפנים במשך שנים ללא הצדקה וזה על חשבון כל החברה הישראלית - חשוב לבדוק לעומק ובהתאם להחזיר לקופת משרד הפנים .
    סגור