משפט

מרמה והלבנת הון: המשטרה פשטה על אתר חירייה

המשרד להגנת הסביבה מודיע היום על פעילות נרחבת לאיתור ומעצר של חשודים הקשורים באתרי פסולת פיראטיים, בין האתרים שנמצאו חשודים בזיוף מסמכים והלבנת הון - גם אתר החירייה
מערכת ice |  1
מזבלה (צילום Hadas Parush/Flash90)
המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף ושוטרי מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל, יצאו היום (ראשון) לפעולת אכיפה רחבת היקף בשישה אתרים במקביל, בין היתר באתר הטמנת פסולת לא חוקי וחריג בגודלו בחוות יריחו. על פי החשד, הפעילו החשודים אתרי הטמנה פיראטיים שקלטו פסולת ממקורות שונים ברחבי הארץ. בפעילות נעצרו ונחקרו 4 חשודים בחשד לעבירות הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, זיוף ושימוש במסמכים מזויפים. במהלך הפעילות נתפסו 6 כלים ששימשו לביצוע העבירות הסביבתיות, בהם 4 שופלים, באגר ומשאית פולטריילר, וההטמנה הלא חוקית הופסקה לאלתר.
לאחר שהוחלט על הפיכת החקירה הסמויה לגלויה, פשטו הכוחות על שישה אתרים, בהם גם אתר חירייה, שעל פי החשד קשורים לפעילות הלא חוקית, ובמקביל למעצר וחקירת החשודים נתפסו חומרי חקירה נוספים. מטרת הפעילות היא הפסקה מיידית של שינוע והטמנת הפסולת הלא חוקית, שפגעה בסביבה, וכן תפיסת הכלים המעורבים בפעילות, לצד מעצר וחקירת החשודים בעבירות המיוחסות להם. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בתיק חקירה פלילית נגד החשודים.
בחודשים האחרונים, ניהלה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה חקירה מול החשודים, שהחלה במעקב אחר חשד לפעילות בלתי חוקית של העברת פסולת ביתית, מתחנת המעבר של עיריית אום אל פאחם אל השטחים. נמצא, כי המשאיות מובילות פסולת, מתחנת המעבר א.א. פחם אל חוות יריחו-גד"ש נערן, הנמצאת בבקעה צפונית לישוב נעמ"ה ודרומית לישוב עוג'ה, ומוטמנת במקום באופן בלתי חוקי. מבדיקות לאיתור מקור הפסולת, עלה החשד כי הפסולת מגיעה בעיקרה מתחנת מעבר דנו (חיפה), מאתר חירייה ומתחנת המעבר באום אל פאחם.
המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל פועלים בשיתוף פעולה מול אתרי פסולת והטמנה לא חוקית, במטרה לשמור על בריאות הציבור והסביבה.
 
מנהל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, יוסי בר: "מדובר בפרשיית פשע סביבתי חמור שבה חברו עבריינים סביבתיים למפעיל אתר פיראטי עצום בבקעת הירדן והתנהלו כארגון פשיעה לכל דבר ועניין, תוך ביצוע שורת עבירות סביבה ועבירות כלכליות. המבצע היום הוא חלקה הגלוי של פעילות סמויה וחרישית שהובילו במיומנות מפקחי המשטרה הירוקה. מעבר לכך, הפעילות משקפת תוצאה מעולה של שיתוף פעולה הדוק ממושך ויומיומי בין מפקחי המשטרה הירוקה וימ״ר חוף שלא החל בפרשיה זו ואני מברך על כך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לכם עורך? כנראה לא קראתם את ההודעה של המשרד
    אורן 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מביך מאד
    סגור