משפט

זה העונש שספג החקלאי שהגן על עצמו וחבריו מלינץ'

הסדר טיעון לחקלאי שהגן על עצמו ועל חבריו מפורעי חוק ערבים שנקראו לתקוף מתנחלים. הפורעים ניסו לבצע בו לינץ' באמצעות כלי נשק קר והחקלאי ירה בהם ופצע אחד מהם בינוני
מערכת ice |  1
בית משפט (צילום freepik)
בית המשפט גזר על החקלאי איתן זאב (27) מהיישוב דולב בבנימין, שישה חודשי עבודות שירות ובנוסף, פיצויים בסך 80,000 שקל בגין פציעה של אחד הפורעים שביקשו לבצע בו לינץ'. העונש נגזר בעקבות הסדר טיעון על אירוע שהתרחש לפני כשנתיים.
במסגרת הסדר טיעון זאב ירצה שישה חודשי עבודות שירות ופיצויים, בעקבות אירוע שהתרחש לפני כשנתיים, במהלכו הגן באמצעות נשקו על עצמו ועל חברים נוספים מפני מאות פורעים ערבים. האירוע המדובר התרחש כאשר כאשר זאב, תושב ההתנחלות, הגיע ביחד עם חבריו אל חוות דורות הסמוכה לקרני שומרון, על מנת לעבד את הקרקע החקלאית במקום.
 
לפתע הגיחו מאות פורעים ערבים מאזור הכפר בידיה כאשר המואזין במסגד של הכפר קרא להם לתקוף את החקלאים. פורעי החוק הערביים ניסו לבצע בהם לינץ'. זאב וחבריו שהיו איתו ירו באוויר למטרת הרתעה אך לאחר שהותקפו באמצעות מעדרים ואבנים ירה זאב לעבר הפורעים על מנת לנטרל אותם ולהגן על חבריו.
אלא שחודשיים לאחר מכן הגישה הפרקליטות כתב אישום כנגד זאב, המייחס לו עבירה של חבלה בנסיבות מחמירות, לאחר שלדברי הפרקליטות, כדור שירה זאב סמוך לראשו של אחד מהפורעים פגע בו, וכתוצאה מכך הוא נפצע באורח בינוני.
 
בינתיים, בזמן הזה, הלכה לעולמה אשתו של זאב, לאה. רעייתו הייתה מיוחסת מבית משפחת שרבף מחברון, שנפטרה לאחר מחלה קשה. עורכי דינו של זאב, המייצגים את זאב מטעם ארגון "חוננו", הגיעו להחלטה משותפת עם מרשם לסיים את העניין המשפטי בעסקת טיעון. כל זאת על מנת שזאב יוכל להתמקד בשיקום המשפחה. 
מיד לאחר הפרסום על עסקת הטיעון העתידית נפתח קמפיין מימון המונים לטובת החקלאי הקמפיין הגיע תוך זמן קצר הגיע ליעדו. בדף הקמפיין נכתב כי משפחתו של איתן זאב ומשפחתו של אשתו ז"ל מודים לציבור על העזרה: "הגב שנתתם עזר מאוד והכסף שנצרך הושג וכל התרומות הועברו לאיתן. אין צורך בתרומות נוספות".
 
עורכי הדין דוד הלוי ועדי קידר מארגון חוננו מסרו כי למרות שלדעתם זאב היה מזוכה אילו המשפט היה נמשך עד להכרעה, בכל זאת הם שבעי רצון מהסדר הטיעון. הם אמרו: "הסדר הטיעון משקף בעיננו את הקושי הממשי בראיות. אנו מאמינים שהנאשם יכול ואף היה מזוכה לו היה ההליך מנוהל במלואו. אף המדינה הסכימה שבמקרה הנוכחי מתקיימות נסיבות של קרבה לסייג של הגנה העצמית".
 
אלא שלדברי עורכי דינו: "לנוכח שיקולים רבים, ובין היתר טרגדיה משפחתית שפקדה את מרשנו, החלטנו להגיע להסדר טיעון מתוך תקווה שמרשנו יוכל להתרכז בשיקום משפחתו בעקבות האבל הנורא שפקד אותם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ארץ אוכלת יושביה
    רובי 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין בושה בית המשפט איבד את זה לגמרי ומה עם הקם להורגך השכם להורגו???? אין כי נמכרנו אני ועמי... ההסטוריה חוזרת על עצמה רק שהפעם למרבה האסון זה ינודים נגד יהודים
    סגור