משפט

מסע ירי מחריד בטקסס: 22 נרצחים, מתוכם 19 ילדים

נער בן 18 ממוצא היספני פתח במסע ירי חצר מעצורים בטקסס. הוא נכנס לבי"ס יסודי עם אקדח ולבוש בשריון גוף וטבח ב-22 קורבנות: ילדים בכיתות ב'-ד' ושני מורים. הוא נורה על ידי שוטרים שהוזעקו לזירה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "מתי, בשם אלוהים, נעמוד מול לובי הנשק?"

מערכת ice | 
קמלה האריס וג'ו ביידן (צילום יוטיוב/ NBC News)
22 בני אדם נרצחו אמש (שלישי) בטבח בבית ספר יסודי בעיירה אובלדה במדינת טקסס. החשוד שזוהה כמבצע הירי הוא צעיר ממוצא היספני בן 18 בשם סלבדור ראמו. על פי גורמי החקירה הוא ירה בסבתו לפני שיצא למסע ההרג חסר המעצורים בבית הספר. 19 מתוך הקורבנות שנרצחו הם ילדים קטנים בני 10-7, כמו כן נרצחו גם שני מורים. 
סמל אריק אסטרדה מהמחלקה לביטחון הציבור בטקסס סיפר ל-CNN כי היורה התנגש עם מכוניתו ליד בית הספר, הוא יצא עם אקדח ולבש אפוד מגן, ועשה את דרכו לבית הספר שם ירה בקורבנות כיתה אחר כיתה. 
חברת Meta, פייסבוק, הסירה חשבון אינסטגרם שהופץ ברשת לאחר שנטען כי היה שייך לחשוד בירי, אך טרם אישרה אם החשבון אכן היה מקושר לחשוד.
 
הנשיא האמריקני ביידן הורה להוריד את דגלי ארה"ב לחצי התורן בבית הלבן ובמבני ציבור אחרים "כאות כבוד לקורבנות".
בנאום שנשא לאומה לאחר חזרתו מביקור ביפן ביידן קרא לאומה להתפלל עבור הקורבנות ו"לעמוד מול לובי הנשק" שגובה קורבנות: "אני מבקש מהאומה להתפלל עבורם, לתת להורים ולאחים את הכוח בחושך שהם מרגישים עכשיו. כאומה, אנחנו צריכים לשאול מתי, בשם אלוהים, אנחנו הולכים לעמוד מול שדולת הנשק? מתי, בשם אלוהים, נעשה את מה שכולנו יודעים בתחושת הבטן שלנו צריך להיעשות?"
ביידן הוסיף בכאב: "לאבד ילד זה כמו לקרוע חתיכה מהנשמה שלך".
 
סגנית הנשיא, קמלה האריס, אמרה: "לא כל הפרטים ידועים, אבל יש הורים שאיבדו ילדיהם ומשפחות שאיבדו את יקיריהן ואחרים שנפצעו. כולנו היינו אומרים באירוע כזה שהלב שלנו נשבר, אבל הלבבות שלנו ממשיכים להישבר, וזה עוד כלום לעומת מה שעובר על המשפחות".
האריס גם דיברה על הנשק הבלתי חוקי ואמרה: "זה ממשיך לקרות ואנחנו כאומה צריכים שיהיה לנו האומץ לשנות את המצב ולהבטיח שמשהו כזה לא יקרה שוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה