משפט

7 שנות מאסר לסוחר אמנות שהונה ב-86 מיליון דולר

סוחר האמנות מכר בעלות על יצירות בסכומים מטורפים והונה את הרוכשים. כעת בית המשפט במנהטן גזר עליו 7 שנות מאסר
מערכת ice | 
Humidity, ז'אן-מישל בסקיה (צילום צילום מסך)
סוחר האמנות איניגו פילבריק נידון על ידי בית משפט פדרלי במנהטן לשבע שנות מאסר לאחר שהודה באשמה בהונאה של 86 מיליון דולר בנובמבר. הדיון אתמול מביא לסיומו את אחת התביעות הפליליות המתוקשרות בעולם האמנות מזה עשרות שנים.
הסוחר בן ה-34, יליד בריטניה, אזרח ארה"ב, נמלט מארה"ב באוקטובר 2019 לאחר שפרסם הלוואה של 14 מיליון דולר, שהחלה בפירוק תוכנית ארוכת שנים להונאת מספר מלקוחותיו הגבוהים ומכריו לעולם האמנות. הוא נעצר ביוני 2020 באי ונואטו בדרום האוקיינוס ​​השקט והובא חזרה לארה"ב שם חודש לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום; הוא כבר ישב שנתיים בכלא לפני גזר הדין אתמול.
 
התובעים אמרו שהוא ביצע את התוכנית על ידי ייצוג שווא של הבעלות על מספר יצירות. לפעמים הוא היה מוכר יותר מ-100% בעלות על היצירות למספר אנשים וגופים ללא ידיעתם. בנובמבר, פילבריק הואשם גם באשמת גניבת זהות. העבודות ששימשו בתוכנית כללו את הציור של ז'אן-מישל בסקיה, "Humidity" משנת 1982, ציור ללא כותרת משנת 2010 של כריסטופר וול וציור ללא שם של רודולף סטינגל משנת 2012, המתאר את האמן פבלו פיקאסו, כך אמרו הרשויות במהלך הדיון אתמול.
השופט המחוזי סידני סטיין הורה לפילבריק לשלם את מלוא סכום ההונאה שלו בסך 86 מיליון דולר, ולחלט שני ציורים, אחד של וול ואחר של ווייד גאיטון. בשל אופי ההונאה של העסק שלו, לא ברור כמה ציורים עדיין מחזיק פילבריק. נציג ממשלת ארה"ב אמר לבית המשפט כי החוקרים קיבלו 16 בקשות פיצויים עבור עבודות שפילבריק שמר, מספר שצפוי לגדול. ייתכן שרבים מקורבנותיו לעולם לא ישחזרו את נכסיהם האבודים, אמרו התובעים.
 
במהלך המשפט, בו השתתפו אמו וארוסתו, איתה יש לו ילדה בת שנה, הביע פילבריק "חרטה וצער על הנזק" שגרם. תיאר את התנהגותו כ"מקוממת ובלתי נסלחת". עורך דינו ג'פרי ליכטמן הגיש בקשה אחרונה להפחית את שבע שנות עונשו אך ללא הועיל. למרות זאת, עונשו של פילבריק עדיין נמוך מהמינימום המומלץ של עשר שנים.
"איניגו פילבריק הגדיל את עסקי האמנות המצליחים לכאורה שלו על ידי בטחונות ומכירה חוזרת של מניות באמנות עכשווית בדולרים גבוהים", אמר עורך הדין האמריקני דמיאן וויליאמס בהצהרה. "למרבה הצער, הצלחתו נבנתה על שקרים חצופים, כולל אינטרסים נסתרים של בעלות, מסמכים מזויפים ואפילו אספן אמנות מומצא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה