משפט

קרב המיליונים: מי ינצח בירושה - האלמנה או בית החולים?

קרב ירושה עתיר ממון בין בית חולים הדסה הר הצופים לבין אלמנתו של המנוח מפרק ב': גבר שהלך לעולמו הוריש את רכושו למחלקה בבית החולים בוו אושפזה אשתו הראשונה כאות הוקרה על הטיפול המסור. אלמנתו הנוכחית טוענת כי קיימת צוואה חדשה המוכיחה כי הוריש דווקא לה את רכושו. מי ינצח בסוגיה המשפטית?
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)
בית המשפט לענייני משפחה בירושלים דן בסוגיית ירושה עתירת ממון: מי אמור לקבל את רכושו הרב של גבר שהלך לעולמו? האם צוואה המיועדת לבית החולים הדסה עין כרם אכן תתממש או שאולי הצוואה אמורה להגיע לאלמנתו של הגבר מפרק ב'? 
הגבר שהלך לעולמו הוריש את כל רכושו למחלקת ההוספיס, כהוקרה על הטיפול המסור באשתו הראשונה על יום מותה בשנת 1987. אשתו מפרק ב', עמו הוא בילה והיה נשוי לה עשרות שנים, עד יום מותו, טוענת כי בניגוד לצוואה הקודמת ישנה צוואה חדשה לפיה מיליוני השקלים מיועדים לה.
 
לפי הצוואה מ-1991, המנוח כתב כי לאחר מותו הוא מיעד את עיקר הירושה שלו למחלקת ההוספיס בה אושפזה אשתו במשך 30 שנה עד יום מותה בשנת 1987. 4 שנים לאחר מכן, בהיותו אלמן, הכיר את מי שלימים תהיה אשתו החדשה עד ליום מותו בשנת 2021.
לדברי אלמנתו מפרק ב', במהלך הזוגיות רבת השנים ביניהם היא טיפלה וסעדה אותו, והמנוח אמר לי כי העביר בכתב צוואה לפיה הוא יוריש לה את עיקר רכושו. אך עד לימים אלה צוואה זו לא נמצאה.
בימים אלה ההוספיס, מוטב ההורשה, מבקש לרשת את הרכוש והכספים מתוקף הצוואה הראשונה של המנוח. ובעצם, זאת הצוואה היחידה הקיימת.
המנוח, יש לציין, היה ערירי ולא הביא לעולם ילדים משלו. משפחתה של אלמנתו הייתה משפחתו היחידה, בעצם. האלמנה התובעת עבדה בעבר כעובדת סוציאלית. לדבריה, המנוח שכנע אותה לעזוב את עבודתה ולצאת לפנסיה מוקדמת כשהיא בת 60, כך לדבריה, כדי לפנות זמן ומרץ אליו ולבית. 
כאשר האלמנה הביע חשש מהעניין הכספי, המנוח היה נחוש בדעתו והרגיע אותה באמירה שעניינים כספיים לא אמורים להטריד אותה כי הרי רוב רכושו יעבור אליה כשיילך לעולמו.
כעת, כאמור, בית המשפט לענייני משפחה אמור להכריע בסוגיה הרגישה והמורכבת כל כך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה