משפט

טבע בהסכם פשרה: תיתן היתר למכור תרופה גנרית

טבע הגיעה להסכם פשרה עם החברה הגנרית ההודית אורובינדו. על פי ההסכם היא תיתן היתר לפיו תוכל החברה ההודית לייצר ולשווק גרסה גנרית של התרופה אוסטדו של טבע בעוד כעשר שנים, באפריל 2033, או מוקדם יותר בנסיבות מסוימות 
מערכת ice | 
חברת טבע (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
ביום חמישי חתמה חברת טבע על הסכם עם חברת אורובינדו ההודית המסדיר את התביעות ההדדיות ביניהן, כך על פי דה מרקר. על פי ההסכם היא תיתן היתר לפיו תוכל החברה ההודית לייצר ולשווק גרסה גנרית של התרופה אוסטדו של טבע בעוד כעשר שנים, באפריל 2033, או מוקדם יותר בנסיבות מסוימות. 
 
התביעות עוסקות בכוונתה של החברה אורובינדו לייצר ולשווק גרסה גנרית לתרופה המקורית של טבע, אוסטדו (בשמה הלועזי: Austedo), שההתוויה שלה היא לטפל במחלה כוריאה ובמחלת דיסקינזיה מאוחרת. מדובר בשתי הפרעות מוטוריות שמגיעות כתופעת לוואי לאחר שימוש ממושך בתרופות אנטי פסיכוטיות.
 
על פי ההסכם בין טבע לאורובינדו, האחרונה תקבל מטבע היתר למכור את הגרסה הגנרית שלה לתרופה בארה"ב החל באפריל 2033 או מוקדם יותר בנסיבות מסוימות.
ההסכם עם החברה ההודית נחתם כמעט חודשיים לאחר שהסכם זהה נחתם עם החברה הגנרית ההודית לופין (Lupin). גם היא ביקשה מטבע להשיק גרסה גנרית של אוסטדו. הפטנטים על אוסטדו פוקעים בארה"ב בין 2031 ל-2038 ובאירופה ב-2029.
 
החברות אורובינדו ולופין אינן החברות הגנריות היחידות שניסו לערער על תוקף הפטנטים שמגנים על אוסטדו. היו גם חברות אחרות. התרופה אוסטדו, שהושקה לראשונה בארה"ב באוגוסט 2017, מתחרה על שוק הטיפולים לדיסקינזיה מאוחרת עם החברה האמריקאית Neurocrine, שהשיקה את התרופה שלה Ingrezza באפריל 2017 ומובילה את השוק. בתחום הכוריאה, הקטן יותר, טבע היא המובילה.
כמה טבע מכניסה בארה"ב מאוסטדו? ההכנסות הסתכמו ב- 154 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022, מדובר בגידול של 6% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2021. בשנה האחרונה שהסתיימה במרץ 2022, ההכנסות מאוסטדו הסתכמו ב-811 מיליון דולר.
 
טבע טעתה להעריך כי המכירות של אוסטדו ב-2022 יסתכמו במיליארד דולר, אך לא כך. זאת לעומת מכירות של 750 מיליון דולר של קופקסון, התרופה המקורית הראשונה של טבע המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה, תרופה שהייתה מרכז הרווח העיקרי שלה בשני העשורים האחרונים, והכנסות של 400 מיליון דולר מזריקה מקורית של טבע לטיפול מונע במיגרנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה