משפט

טבע שורפת 75 מיליון דולר: זה ההסכם בתביעת הענק

טבע סוגרת את לאט לאט את תיקי התביעה שנעמדו נגדה בעקבות האפיואידים, ומדווחת על הסכם פשרה נוסף שנחתם במסגרתו תשלם עוד 75 מיליון דולר קנס על אי אזהרה של לקוחות המוצר
מערכת ice | 
תביעת הענק של טבע (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, freepik)
טבע תעשיות פרמצבטיות בע''מ, הודיעה לפני חודשיים כי החברה הגיעה להסכם עם התובע הכללי של מדינת פלורידה, ארה"ב בנוגע לתביעות הקשורות לאופיואידים במדינה, וכעת סוגרת את התביעה שחטפה גם ממדינת ווירג'יניה.
כזכור, חברת טבע נתבעה כי מכרה משככי כאבים ממכרים מבלי להזהיר את המשתמשים בצורה ניאותה ואף עודדה שימשו בתרופות אלו למרות שידעה שהן ממכרות ואף גובים את חייהם של המטופלים. טבע הינה חלק מתעשיית התרופות שנתבעה בפרשה הזו שגבתה את חייהם של מאות אלפי אמריקאים.
על פי תנאי ההסדר, טבע תשלם טבע תשלם למערב וירג'יניה 75 מיליון דולר ארה"ב על פני 15 שנים, וכן 8 מיליון דולר ארה"ב עבור שכר טרחה והוצאות משפט שנוספו במסגרת ההליך שהתנהל. בנוסף, טבע תספק את התרופה מצילת החיים, הגרסה הגנרית ל-(naloxone hydrochloride nasal spray) Narcan®  בשווי מוערך של כ-27 מיליון דולר ארה"ב (עלות רכישה סיטונאית) על פני 10 שנים. מבנה ההסכם עולה בקנה אחד עם ההסכמים שטבע הודיעה עליהם לאחרונה.
במרץ האחרון דיווחה טבע על הסכם פשרה מול פלורידה, שנחתם על סך של 177 מיליון דולר ארה"ב על פני 15 שנים ותספק את התרופה הגנרית (naloxone hydrochloride nasal spray) ®Narcan מצילת החיים בשווי מוערך של כ-84 מיליון דולר ארה"ב (עלות רכישה סיטונאית) על פני 10 שנים.
לדברי החברה, ההסכם אליו טבע הגיעה היום עם מדינת פלורידה מהווה צעד חשוב נוסף לעבר השגת טיפולים מצילי חיים לאנשים הסובלים מהתמכרות לאופיואידים. ההסכם אינו כולל הודאה בעוולה והחברה תמשיך להגן על עצמה בבית המשפט במדינות שבהן לא הגענו לתנאי הסכם פשרה.
 
רק בשבוע שעבר,  החברה הגיעה להסכם עם התובע הכללי של מדינת רוד איילנד, ארה"ב בנוגע לתביעות הקשורות לאופיואידים במדינה. על פי תנאי ההסדר, טבע תשלם לרוד איילנד 21 מיליון דולר ארה"ב על פני פרק זמן של 13 שנים ותספק את התרופה הגנרית ®Narcan וכן תספק היקף משמעותי של תרופת Suboxone® (buprenorphine naloxone (sublingual tablets), בשווי כולל המוערך ב-78.5 מיליון דולר ארה"ב על פני 10 שנים.
לפני כחודשיים, נחתם מזכר הבנות עם היצרניות והמפיצות הגדולות של משככי הכאבים - אופיואידים, שכלל הסדר של לא פחות מ-3,500 תביעות. ההסדר האחרון היה עם נציגי 574 שבטים בארה"ב עם חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון והמפיצות הגדולות באמריקה. ההסדר כלל תשלום ענק של 665 מיליון דולר.
טבע העדיפה אספקת התרופה הגנרית שהשיקה לא מזמן על פני תקופה ארוכה והסדר גלובאלי, על פני תשלום, וכך גם ההסדר הראשון שהגיע עם מדינת טקסס ב-7 בפברואר האחרון. על פי תנאי אותו הסדר, טבע תשלם לטקסס 150 מיליון דולר על פני פרק זמן של 15 שנים ותספק את התרופה הגנרית בשווי של 75 מיליון דולר (עלות רכישה סיטונאית) על פני 10 שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה