משפט

תביעת הענק של טבע: זה סכום העתק שתשלם

חברת טבע מודיעה הערב על הסכם פשרה נוסף שחותמת עם מדינה בארה"ב, ובכך תסגור תביעה נוספת שנפתחה נגדה בעקבות תרופות ששיווקה. אלה הסכומים שידרשו כדי לבטל את התביעה
מערכת ice |  7
תביעת הענק של טבע (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, freepik)
טבע ארה"ב, חברת הבת של טבע תעשיות בע''מ מודיעה הערב כי הגיעה להסכם עם התובע הכללי של מדינת רוד איילנד, ארה"ב בנוגע לתביעות הקשורות לאופיואידים במדינה.
על פי תנאי ההסדר, טבע תשלם לרוד איילנד 21 מיליון דולר ארה"ב על פני פרק זמן של 13 שנים ותספק את התרופה הגנרית (naloxone hydrochloride nasal spray) ®Narcan מצילת החיים שטבע השיקה לאחרונה, וכן תספק היקף משמעותי של תרופת Suboxone® (buprenorphine naloxone (sublingual tablets), בשווי כולל המוערך ב-78.5 מיליון דולר ארה"ב על פני 10 שנים.
מבנה ההסכם עולה בקנה אחד עם ההסכמים שטבע הודיעה עליהם לאחרונה וכולל גם הוא רכיב משמעותי של אספקת תרופות מצילות חיים בהיקף העונה - או אף עולה - על הצורך הנוכחי במדינת רוד איילנד במשך 10 השנים הבאות, תוך הוספת הוצאות עבור המשפט, שהיה אמור להתחיל ב-16 במרץ 2022. החברה ממשיכה לנהל משא ומתן פעיל על מנת להגיע להסדר כלל-מדינתי בארה"ב.
 
בהודעת טבע נמסר כי, "טבע מאמינה שההסכם אליו היא הגיעה היום עם מדינת רוד איילנד מהווה צעד קריטי לעבר השגת טיפולים מצילי חיים לאנשים הסובלים מהתמכרות לאופיואידים. ההסכם אינו כולל הודאה בעוולה והחברה תמשיך להגן על עצמה בבית המשפט במדינות שבהן לא הגענו לתנאי הסכם פשרה".
התרופה שבמרכז הפרשייה המשפטית הזו היא התרופה המרכזית לטיפול בהתמכרות לאופיאודים ונחשבת ל"תקן הזהב". Naloxone היא תרופה מצילת חיים שיכולה לגרום להיפוך מנת יתר מאופיואידים. טבע כוללת תרופות אלה כחלק מהחתירה המתמשכת של החברה להגיע להסדר כלל-מדינתי או מול מדינות מסוימות בארה"ב, בדומה להסכם שהוכרז היום.
בחודש שעבר נחתם מזכר הבנות עם היצרניות והמפיצות הגדולות של משככי הכאבים - אופיואידים, שכלל הסדר של לא פחות מ-3,500 תביעות. ההסדר האחרון היה עם נציגי 574 שבטים בארה"ב עם חברת ג'ונסון אנד גו'נסון והמפיצות הגדולות באמריקה. ההסדר כלל תשלום ענק של 665 מיליון דולר.
לצד זאת, נחתם בחודש שעבר גם ההסדר הראשון שהגיע עם מדינת טקסס. על פי תנאי ההסדר, טבע תשלם לטקסס 150 מיליון דולר על פני פרק זמן של 15 שנים ותספק את התרופה הגנרית Narcan (naloxone hydrochloride nasal spray) מצילת החיים שטבע השיקה לאחרונה, בשווי של 75 מיליון דולר (עלות רכישה סיטונאית) על פני 10 שנים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ילמדו הרגולטורים בארץ איך להגן על האזרח מפני חברות דורס
    עמי 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ילמדו
    סגור
  • 5.
    טסע פועלת בחכמה . לא מודה בשום אשמה !
    שי לפידות 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההסכם אינו כולל הודאה בעוולה והחברה תמשיך להגן על עצמה בבית המשפט במדינות שבהן לא הגענו לתנאי הסכם פשרה". כך מדינו שלא יגיעו להסכם ילחצו מהצורך להגיע לבית משפט כי אין שום הוכחה לאשמה של טבע
    סגור
  • 4.
    חברה של גנבים???
    שאלתי - אל 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כמה הסדרים? כמה כסף? כמה פיצויים? ועדיין משקיעים בטבע?
    סגור
  • איפה ? ....שלח לינק שנראה (ל"ת)
    גק 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תביעת עתק.....מכה קלה בכנף, אפילו לא ירגישו
    עתידן 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את זה...
    סגור
  • 2.
    דוחפים אופיאדים לחולים שמתמכרים ואז
    אחת מהעם 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מייצרים תרופה שתציל אותם מההתמכרות הקשה. העיקר הרסף כסף כסף לא בריאותם של אנשים.
    סגור
  • 1.
    לא נגמרו התביעות מסחטה אמריקנית
    מומי 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מתי טבע תתאושש עוד 15 שנים
    סגור