השוק

טבע מספקת את הסחורה: הכנסות של 15.9 מיליארד דולר

טבע סיפקה בדוחות גם תחזיות לשנת 2022 שמשקפות בסך הכל יציבות בהכנסות וברווחים; טבע משאירה מרווח לצמיחה מתונה השנה; בסך הכל מדובר בדו"ח טוב עם תחזיות סבירות
ניצן כהן | 
קאר שולץ, מנכ"ל חברת טבע (צילום פלאש 90, סיון פרג')
טבע סיימה את שנת 2021 עם הכנסות של 15.9 מיליארד דולר ורווח למניה של 38 סנט (GAAP). על בסיס Non-GAAP סיימה החברה את השנה עם רווח למניה של 2.58 דולר. ברבעון הרביעי של השנה השיגה החברה הכנסות של 4.1 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 77 סנט למניה. במונחי GAAP סיימה החברה את הרבעון עם הפסדים ש ל14 סנט למניה.
במקביל לפרסום הדו"חות הכספיים של החברה היא מספקת גם תחזיות לשנת 2022. התחזיות של החברה לשנה הקרובה די עומדות בתחזיות המוקדמות כשטבע מעריכה שתשמור על יציבות בשורת ההכנסות והרווח הנקי, אם כי היא מותירה לעצמה מרווח להפתיע לטובה.
 
התחזיות של החברה צופות להכנסות 15.6 מיליארד דולר עד 16.2 מיליארד דולר. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP צפוי לנוע בטווח של 2.4 עד 2.6 דולר למניה. תזרים המזומנים החופשי הצפוי של החברה ינוע בטווח של 1.9 מיליארד דולר עד 2.2 מיליארד דולר.
מנכ"ל החברה, קאר שולץ אמר עם פרסום הדו"חות הכספיים של החברה כי הוא שבע רצון מתזרים המזומנים החזק של טבע ומשיפור הרווחיות (הכוונה היא לשיעורי רווחיות במוצרים השונים). "אנחנו ממשיכים לטייב את שרשרת האספקה שלנו ואת יכולות הייצור כדי להמשיך לספק את המוצרים שלנו. שיפרנו ברבעון הרביעי את שיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית שלנו. המשכנו להפחית את החוב ואנחנו עומדים ביעדים שהצבנו עד לשנת 2023".
באשר לשנה הקרובה אמר שולץ כי הוא צופה המשך הצמיחה במוצרי הדגל של החברה כמ והאוסטדו והאג'ובי במקביל לצמיחה ושיפור הרווחיות במוצרי הליבה. שולץ אמר עוד כי הוא צופה שה-FDA יאשר את הגרסה הגנרית של החברה לריספרדל (ריספרידון) שמסייעת לטיפול בסובלים מסכיזופרניה.
באשר לתוצאות הרבעון הרביעי עצמו, מציגה טבע מכירות של 4.1 מיליארד דולר שהן למעשה ירידה של 8% ביחס להכנסות הרבעון הרביעי של 2020. הירידה בהכנסות מיוחסת לירידת המחירים בשוק הגנרי בצפון אמריקה ומהמשך ירידת המחירים של הקופקסון. 
בשורת הרווח התפעולי סבלה טבע מירידה חדה בעיקר בשל עלייה בהוצאות המשפטיות שנובעות מתביעות על חלקה של החברה בפרשת האופיואידים. בשורה התחתונה סיימה טבע את הרבעון עם רווח תפעולי של 78 מיליון דולר בהשוואה לרווח תפעולי של 406 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
יש לציין כי טבע נמצאת בעיצומם של הליכים משפטיים סבוכים שמעיבים על החברה. באופן עקרוני החברה שואפת להגיע להסדרים משפטיים אך אינה מוכנה לעשות זאת בכל מחיר ולכן כשמנתחים את מצבה הכספי של טבע צריך לקחת בחשבון שהעלייה בהוצאות המשפטיות לא צפויה להיות בעלת אופי פרמננטי בעודהשיפור בשולי הרווח בעסקי הליבה היא המשמעותית יותר.
תזרים המזומנים של טבע, שהוא הנתון המרכזי והחשוב מכל, עלה ברבעון הרביעי של השנה 456 מיליון דולר לעומת 331 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים החופשי של החברה הסתכם ב-716 מיליון דולר לעומת 471 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה