משפט

ניצחון לטבע ו-3 חברות תרופות במשפט האופיואידים בקליפורניה

בית המשפט בקליפורניה קבע כי למרות השיווק האגרסיבי של משככי כאבים טבע ו-3 חברות נוספות לא הטעו את הצרכנים
ניצן כהן | 
קאר שולץ, מנכ (צילום בלומברג, ויקיפדיה)
משפט האופיואידים שמעיב על טבע מגיע להכרעה ראשונה ומשמעותית. בית המשפט בקליפורניה קבע כי טבע ועוד שלוש חברות לא הטעו את הצרכנים למרות השיווק האגרסיבי של משככי הכאבים, שהצריכה שלהם הפכה למכת מדינה בארה״ב.
למרות ההכרעה של בית המשפט בקליפורניה עדיין לא הוסרה העננה הכבדה שמרחפת מעל טבע אבל מדובר בהכרעה ראשונה שמקלה את המשקל שמונח על החברה.
התביעה הייתה בהיקף כספי משמעותי של 50 מיליארד דולר כשהטענה המרכזית הייתה כי חברות התרופות (וטבע בתוכן) כללו מסרים שיכולים להטעות צרכנים ובכך תרמו להתמכרות של סובלים מכאבים, התמכרות שגרמה למותם של 500 אלף אמריקאים ב-20 השניפ האחרונות.
 
יש לציין כי פרשת האופיואידים הביאה ליותר מ-3,000 תביעות נגד חברות התרופות (וטבע בתוכן) שטרם הוכרעו וההכרעה הלילה עשוייה להתברר כמשמעותית בשאר ההליכים המשפטיים.
יש לציין כי בית המשפט קבע שלמרות השיווק האגרסיבי לא הוכח שהמרשמים שניתנו על ידי הרופאים לא ניתנו על בסיס רפואי ולכן נשמטה האחריות של טבע בטענות האלה.
קאר שולץ, מנכ״ל טבע, אמר לא מכבר כי הוא מאמין שעד לסוף השנה יחתמו הסכמי פשרה בתביעות האלה עם החברה ויסירו עננה משמעותית מעליה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה