משפט

סחיטה בכוח ואיומים: המלווים בריבית נחשפים, חשודים נעצרו

המשטרה הודיעה כי עצרה שני חשודים בביצוע מעשי סחיטה ואיומים על לווים בריבית בירושלים ועפולה; הוגשה הצהרת תובע לקראת כתב אישום
מערכת ice | 
הצ'קים שנתפסו (צילום דוברות המשטרה)

משטרת ישראל הודיעה היום (רביעי) כי חשפה בתום חקירה ממושכת מעשי סחיטה בכוח ואיומים על לווים וחייבי כספים. לאחר מעצרם של המעורבים, הוגשה נגד החשוד המרכזי הצהרת תובע לקראת כתב אישום.


בחודשים האחרונים אספו חוקרי ימ״ר ירושלים ממצאים וראיות וגבו עדויות מ-15 אזרחים שעל פי החשד לוו כספים מחשודים במעשי סחיטה ואיומים. לפני כשלושה שבועות החקירה הפכה לגלויה, ונעצר החשוד המרכזי (57) בביתו במבשרת ציון. בחיפוש שערכו הבלשים בביתו ובמקומות נוספים, נתפסו צ׳קים עם סכומי כסף גדולים, ששימשו בין היתר, כבטחונות של מלווים.

 



במסגרת החקירה נחשף כי החשוד עסק במתן הלוואות בריבית וגביית כספים, תוך שהוא משתמש באיומים ואלימות כלפי חייבים לו ולאחרים. לפי החשד העבירות בוצעו בעיקר באזור ירושלים ובאזור עפולה והסביבה. בתוך כך, לפני כשבוע וחצי נעצר חשוד נוסף (31) תושב עפולה, החשוד כי היה שותף למערך הלוואות בריבית באזור עפולה, וביחד עם החשוד המרכזי גבה בכוח ובאיומים כספים מחייבים.


בין השאר עולה מהחקירה כי באחד המקרים שהתרחש מוקדם יותר השנה בעפולה, נפגשו השניים עם אחד הלווים והחשוד המרכזי הכה אותו בדרישה לתשלום ההלוואה. גם במקרה אחר באזור ירושלים, איים החשוד המרכזי על משפחתו של לווה אחר והשתמש נגדו בכוח.
עם סיום החקירה במשטרה, הוגשה השבוע נגד החשוד המרכזי הצהרת תובע לקראת כתב אישום ומעצרו הוארך עד למחר. כמו כן, החשוד השני שנעצר, נשלח למעצר בית והכוונה להגיש גם נגדו בהמשך כתב אישום.


  מעצר עבריינים במזרח ירושלים ( למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה