משפט

הלונה פארק מנע ממתמודד נפש לעלות על מתקן - והורשע

הלונה פארק בתל אביב מנע מאב המחזיק בתעודת נכה בעקבות מוגבלות נפשית וביתו בת ה-9 לעלות על מתקן "אקסטרים" - והורשע בהפליה: "זה היה המתקן האהוב עלי כשהייתי קטן. פגע בי מאוד"
מערכת ice |  2
פארק שעשועים אילוסטרציה (צילום חסן גדי פלאש 90)

"אבא'לה בוא ללונה פארק": רבים מאיתנו מכירים היטב את שיר הילדים הנוסטלגי שהפך את פארק השעשועים לסמל, אלא שנראה כי לאוכלוסיות מסוימות מתייחסים בפארק השעשועים הפופולארי, קצת אחרת.

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים הודיעה, כי בעקבות הפליה בעיר השעשועים, "הלונה פארק", כנגד אב עם תעודת נכה וביתו, שענדו צמידי "אל-תור" ולא הורשו לעלות למתקן, הגישה תביעה נגד פארק השעשועים ובעליו וזכתה בפסק הדין, שקבע כי הנתבעת יצרה פרקטיקה מפלה, גורפת ופסולה של אנשים עם מוגבלות העונדים צמידי "אל תור".
 


לפי כתב האישום, האב מחזיק תעודת נכה עקב מוגבלות נפשית שאובחנה במהלך שירותו הצבאי, ועל כן הוא ובתו בת ה-9 קיבלו עם כניסתם ללונה פארק צמיד "אל תור", אלא שכאשר הציגו את הצמיד מנעו מהם העובדים לעלות על מספר מתקנים. "ההנחיה הגורפת שניתנה על ידי הנתבעים לפיה אין להעלות למתקנים המוגדרים כמתקני אקסטרים אנשים עם מוגבלות אשר עונדים צמידים לפטור מעמידה בתור, הינה הנחיה מפלה העומדת בניגוד להוראות חוק השוויון" נכתב בפסק הדין. 


בהתאם בית המשפט קיבל את עמדת הנציבות לפיה יש לחייב את הנתבעים, מפעילת הלונה פארק ומנהליה, בתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק.
 


"זה היה המתקן האהוב עליי כשהייתי קטן. הסיבה היחידה שהוא הגדיר לי למה אני לא עולה זה אתה הודית שאתה מוגבל, אתה ברגע שלקחת צמיד הודית שאתה מוגבל" סיפר האב בעדותו בבית המשפט, "התמודדתי עם החיים שלי, לא בצורה מזהירה אבל בצורה לא רעה, זאת אומרת יש לי ילדה ואני אוהב אותה ומטפל בה, וכל העניין היה שפשוט, פגע בי פשוט, פגע בי מאוד שהם פשוט בשיא החוצפה, שיא הערלות לב, שיא האטימות". 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לו היה קורה משהו, הלונה פארק היה מורשע ברשלנות, כי התיר (ל"ת)
    יאל 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    לו היה קורה משהו, הלונה פארק היה מורשע ברשלנות, כי התיר (ל"ת)
    יאל 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור