משפט

שוטרים סמויים והטלת קנס: העיר שהכריזה מלחמה נגד הגרפיטי

עריית טבריה קיימה פורום אכיפה מיוחד נגד "גל הוונדליזים הפוקד את העיר" - שוטרים סמויים ומצלמות אבטחה יוצבו באזור הגנים הציבוריים, וכן הוחלט על השתת עלויות הנזקים שגורמים בני נוער על ההורים שלהם
מערכת ice |  1
תפיסת החשוד (צילום דובורת המשטרה)

לאור גל הוונדליזם הפוקד את טבריה, התכנס היום (רביעי) פורום אכיפה חירום וביטחון של העירייה בשיתוף המשטרה המקומית. בפורום בו נטלו חלק מספר מנהלי אגפים ברשות ושוטרים, עלו מספר הצעות לטיפול בתופעת הוונדליזם, מתוך כוונה לבנות תכנית סדורה שתכלול פעולות אופרטיביות במספר מישורים.


בין היתר הודיעה העירייה כי יושם דגש על הסברה מול הקהילות השונות, כדי להסביר אודות הנזק שהוונדליזם גורם למרחבים הציבוריים, לתדמית העיר ולתושבים כולם שבעקבות הפגיעה במגרשים לא יוכלו להשתמש במתקנים שניזוקו. מסלול נוסף הוא השתת עלויות הנזקים שגורמים בני נוער על ההורים שלהם, כאשר בקרוב מאוד יוצבו גם מצלמות אבטחה בכל 69 גני המשחקים ובעוד עשרות מגרשי הספורט.
 


אמש, בעקבות פעולות סמויות של משטרת טבריה באזור הגנים והמגרשים הציבוריים, נתפס קטין בשעת מעשה, כשהוא עוקר אבנים משתלבות בגן ברחוב ז'בוטינסקי. הוא עוכב לחקירה ושהה בתחנת המשטרה לכל אורך כל הלילה. במהלך המרדף שהתבצע במקום, צולמו עוד מספר נערים באמצעות מצלמות החזה שעל השוטרים והם צפויים להיות מוזמנים לחקירה בימים הקרובים. ממשטרת טבריה נמסר כי הפעילות של השוטרים סביב ובקרבת מגרשי המשחקים והגנים הציבוריים תימשך ותונהג יד קשה כלפי פורעי חוק.


בסיום דיון הפורום, הוחלט על הקמת צוות משימה לחודשי הקיץ, שתפקידו לעשות כל שנדרש על מנת להכין פעילויות לבני הנוער ובמקביל לפקח בשטח במטרה להביא לצמצום אירועי הוונדליזם. כמו כן, מגרשי הספורט יוארו עד לשעה 23:00, כדי לאפשר לנוער יותר שעות משחק.
 


בחודש אוגוסט ייצא לדרך גם פרויקט החופים, שבמסגרתו יוקם מתחם בחוף "שקמים" ובו עובדי נוער ועובדים סוציאליים יעניקו שירות ואוזן קשבת לבני נוער וידריכו אותם. "אנו מבקשים מכל התושבים לגלות אחריות ולעדכן את המוקד העירוני בזמן אמת בכל אירוע ונדליזם אליו הם נחשפים. זו לא הלשנה - זו אזרחות טובה. בואו ביחד נשמור על העיר שלנו למען כולנו", נמסר מטעם עיריית טבריה.


 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוב מאוד. (ל"ת)
    . 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור