משפט

גוגל נתבעת ביותר ממיליארד דולר: גבתה יתר על המידה

גוגל עומדת בפני משפט בלונדון בשל תביעת פיצויים ייצוגית של 1.1 מיליארד דולר. לפי התובעים, החברה ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי ומאז 2015 גבתה מעשרות מיליוני לקוחות עמלות יתר עד 30% על אפליקציות פופולריות כמו רובלוקס, קנדי קראש סאגה וטינדר
מערכת ice |  1
גוגל (צילום unsplash)
גוגל עומדת בפני משפט עקב תביעת פיצויים ייצוגית של 920 מיליון פאונד (כ-1.1 מיליארד דולר), שהוגשה לבית משפט בלונדון. לפי כתב התביעה, ענקית הטכנולוגיה גבתה יתר על המידה בעת ביצוע רכישות בחנות האפליקציות Google Play מ-19.5 מיליון לקוחות מאז אוקטובר 2015.
התובענה הייצוגית, שאושרה על ידי בית הדין לערעורים לתחרות ביום שני השבוע, טוענת שגוגל ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי על ידי גביית עד 30% עמלה על אפליקציות פופולריות בחנות שלה, כולל רובלוקס, קנדי ​​קראש סאגה וטינדר.
פסק דין מפורט טרם פורסם, אמר דובר קבוצת התובעים ביום שלישי. גוגל לא השיבה עדיין על צעדיה הבאים.
התיק נגד גוגל, שלא צפוי להגיע למשפט לפני 2024, מובל על ידי ליז קול, לשעבר מנהלת מדיניות דיגיטלית בשירות Citizens Advice ללא מטרות רווח. היא זוכה לייעוץ של משרד עורכי הדין האוספלד. קול טוענת בתביעה כי עמלת חנות גוגל-פליי אינה חוקית ואינה מוצדקת, מפרה את חוקי התחרות האירופים והבריטים, וכי גוגל מנצלת לרעה את מעמדה הדומיננטי על חשבון משתמשי סמארטפונים וטאבלטים אנדרואיד הבריטיים.
הרגולטורים, המתחרים ואלופי הצרכנים מנסים מזה שנים לרסן את ענקיות הטכנולוגיה, ומגישים תביעות ברחבי העולם נגד חברות כמו גוגל ויריבתה אפל בשל התנהגות מונופוליסטית ואנטי-תחרותית לכאורה. האיחוד האירופי לבדו קנס את גוגל ביותר מ-8 מיליארד יורו (8.2 מיליארד דולר) בשנים האחרונות על הפרת נהלי הגבלים עסקיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הערה לכתב
    הערה 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מדובר בהגבלים עסקיים ודיני תחרות, אזי גוגל ניצלה מעמדה המונופוליסטי... מאחר והזכרת את בית הדין לתחרות.. יתרה מכך, אין זה הליך ייצוגי נזיקי בהנחה כי הדין האנגלי דומה לזה הישראלי נניח שזו תביע הייצוגית לפי פריט 4 (לחוק התחרות הכלכלית, אם נדייק לפי סעיף 29א(ב)) לתוספת השניה לחוק תובענות יצוגיות, בדרך כלל אתם כותבים מקצועי יותר אבל אחלה כתבה, דיוק פרטים מסייע להבין את הסיפור המועבר.
    סגור