השוק

גוגל חוטפת קנס חסר תקדים – האם היא תשלם?

רוסיה הטילה על גוגל קנס שגובהו כמעט פי שלושה מהקנסות הקודמים שהוטלו על החברה במדינה בשל סירובה לצנזר חומרים בנוגע לפלישה לאוקראינה ממנוע החיפוש ומיוטיוב
יאיר מור | 
גוגל במתקפה חריפה (צילום ויקיפדיה/ Outreach Pete)
רוֹסקוֹמנַדְזוֹר, הרגולטור הרוסי האחראי על תחום התקשורת, הודיע אתמול (שני) על קנס חסר תקדים שהוא מטיל על ענקית שירותי הרשת והפרסום ברשת גוגל.
לדברי הרגולטור, בתמיכת בית משפט במוסקבה הוא מטיל על החברה לשלם לרוסיה יותר מ-21 מיליארד רובל, שהם כ-358 מיליון דולר, כעונש על כך שהחברה התעלמה מ"פניות רבות" מצד רוסיה בבקשה להסיר ממנוע החיפוש ומשירות הווידאו הפופולארי יוטיוב תכנים שהוגדרו כבלתי חוקיים.
התכנים הללו כוללים, לפי רוסקומנדזור, "שקרים אודות מהלך 'המבצע הצבאי המיוחד' באוקראינה, הפוגעים באמינות הצבא הרוסי; חומרים המקדמים קיצוניות וטרור; חומרים המסכנים את חייהם ובריאותם של קטינים; מידע הכולל קריאות להשתתפות, כולל מצד קטינים, בפעולות המוניות בלתי מאושרות". הכוונה, ככל הנראה, היא לכל תיעוד ודיווח אודות הפלישה לאוקראינה שקורא לה בשמה, דיווחים על הפגנות בתוך רוסיה על הפגנות נגד ממשל פוטין והפלישה למדינה השכנה וכדומה.
הרשות ציינה כי הקנס הזה – שהגובה שלו חסר תקדים ברוסיה – חושב לפי הכנסותיה השנתיות של גוגל במדינה, ומהווה 10% מהכסף שזרם אליה מאזרחים וישויות רוסיות בשנה שעברה. בנוסף, אמר הרגולטור כי גוגל עדיין חייבת לו שני קנסות ענק נוספים בסך של 7.2 מיליארד רובל כל אחד, ויחד 14.42 מיליארד רובל, שהם כ-260 מיליון דולר – אם כי הוא הוסיף שאחד משני הקנסות הללו עדיין עולה בכל שעה שבה גוגל אינה מסירה את התכנים האסורים, והשני נתון תחת מו"מ.
כזכור, בחודשיים האחרונים פתחה חברת הבת של גוגל ברוסיה בהליכי פשיטת רגל, והוכרזה כחדלת פירעון. כתוצאה, כל שירותי גוגל במדינה מופעלים מחו"ל. לכן, לא ברור כמה כוח יכול רוסקומנדזור להפעיל על החברה כדי לשלם את הקנסות. עם זאת, הוא בהחלט מתכוון לנסות, והזהיר כי משתמשים רוסים הגולשים בגוגל ויוטיוב יראו כעת אזהרות לפיהן מדובר בשירותים מפרי חוק ומפיצי כזבים, וגולשים מהמדינה לא יוכלו לפרנס את גוגל על ידי רכישת פרסומות בשירותים שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה