משפט

כך היועמ"ש לשעבר מתכנן להפקיע נכס ישראלי לטובת פלסטינים

אחרי 50 שנה שהנכס במזרח ירושלים עומד יתום, היורש החוקי לכאורה נזכר לתבוע אותו בחזרה. האם יש קשר לפעילות שלו למען זכויות הפלסטינים?
מערכת ice | 
שכונת שמעון הצדיק (צילום פלאש90)
לחובבי משפט ופוליטיקה זכור השם מיכאל בן יאיר כיועץ המשפטי לממשלה בממשלת רבין השנייה ובתחילת ממשלת נתניהו הראשונה. כיום, בשבתו בגמלאות, עורך הדין והמשפטן הוותיק עסוק בפעילות פרו-פלסטינית, וכעת נלחם על העברת בעלות של נכס בשכונת שמעון הצדיק בירושלים (שייח' ג'ראח).
הנכס המדובר היה שייך לסבתו של בן-יאיר, חנה ג'נאשווילי, תושבת ירושלים, שרשמה אותו כהקדש למשפחתה בזמן שלטון המנדט הבריטי. הנכס נכבש עם מזרח ירושלים על ידי הירדנים, והוחזר עם שחרור ירושלים במלחמת ששת הימים. לאחר המלחמה לא נמצא דורש לנכס במשך שנים, והוא עמד בחזקת הממונה על ההקדשות. בשנת 2004, התייאש הממונה מלחפש דורש והעניק אותו לעדה הגיאורגית בישראל.
 
כעת, לאחר כל השנים האלה, מגיע מיכאל בן יאיר בסיועו של פעיל השמאל עורך הדין מיכאל ספרד, ומנסה לשכנע את בית הדין הרבני (הממונה על ההקדשות מלפני קום המדינה) שהנכס שייך לו ולאחותו, היורשים החוקיים של גב' ג'נאשווילי.
 
לו היה אדם מן השורה היתה עולה התמיהה מדוע הוא מבקש את הנכס הזה לעצמו אחרי יותר מ-50 שנה, אך מדובר באדם שמרבה להתבטא בעניין הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובין השאר אמר כי "ישראל היא מדינת אפרטהייד"; "ההתנחלות היא פשע המלחמה הגדול מאז מלחמת העולם השנייה".
לא ברור מה מטרת המהלך של מי שמגדיר את עצמו בטוויטר כ"יליד שייח' ג'ראח". אכן עולה האפשרות כי הוא מעוניין להעניק את הנכס לידיים פלסטיניות ולחזק אותם במאבק על דמותה של השכונה במזרח ירושלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה