משפט

ג'רוזלם פוסט נתבע ב-280,000 שקלים: "חצייה של קו אדום"

חה"כ שמחה רוטמן הגיש תביעת לשון הרע נגד עיתון הג'רוזלם פוסט בגין פרסום כתבת פייק ניוז נגדו שכותרתה ייחסה לחה"כ רוטמן תמיכה בטרור; "עורך העיתון יעקב כץ היה יועץ של נפתלי בנט ואף חיבר ספר עם יועז הנדל"
מערכת ice | 
שמחה רוטמן (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
חה"כ שמחה רוטמן הגיש (ראשון) באמצעות עורך הדין אוריאל ניזרי תביעת לשון הרע נגד עיתון הג'רוזלם פוסט ונגד העורך הראשי של העיתון יעקב כץ בסכום של 280 אלף שקל וזאת מטעמי אגרה.
זאת בגין מאמר מערכת מכפיש ושקרי שפרסם העיתון (4.9) שכותרתו "תמיכתו של שמחה רוטמן בטרוריסט היהודי חוצה קו מסוכן" כשהכוונה לפוסט שפרסם חה"כ רוטמן ביחס לדחיית ערעורו של עמירם בן אוליאל בידי בית המשפט העליון עקב ביסוס הרשעתו על הודאה שחולצה בעינויים בניגוד לחוק. 
במענה למכתב ההתראה ששלח חה"כ רוטמן נטען על ידי ה-JPOST כי בציוץ שפרסם ח"כ רוטמן נכתב "איני יודע אם עמירם בן אוליאל ביצע את הרצח בדומא, אם לא", ומכאן נטל העיתון את החירות להאשים את ח"כ רוטמן בתמיכה בטרור.
 
בכתב התביעה הובא ציטוט שכתב פרופ' יובל אלבשן במאמר שפרסם על ההרשעה בתיק דומא: "אני לא יודע אם עמירם בן אוליאל אכן ביצע את המעשה המזוויע. אני לא יודע ולא אוכל לדעת עוד לעולם" כאשר ברור לכל בר-דעת כי אמירה שכזו אינה מהווה תמיכה בטרור אלא ביקורת קשה על בית המשפט שאישר הודאה לאחר עינויים.
עוד נכתב, "תמוה ביותר כיצד מתפרסמת בתקופת בחירות כתבה בה ניתן לראות לשון הרע בוטה וזועק עד לב השמיים. ניגוד עניינים זה ככל הנראה אף גרם לכך שהכתבה לא הוסרה על אף הפניות הרבות ו" נותרה באוויר". 
בכתב התביעה מועלה החשש כי קשריו ההדוקים של עורך העיתון עם מתחריו הפוליטיים של ח"כ רוטמן הובילו להחלטה מודעת לשלם את המחיר על הפרסום ובלבד שתיווצר הפגיעה הפוליטית ומפלגת ימינה כמו גם יועז הנדל, יתחזקו.
מטעמו של חה"כ שמחה רוטמן נמסר: עשיתי ככל יכולתי להימנע מהגשת כתב התביעה שכן תביעת לשון הרע היא צעד קיצוני ביותר בעיני, אולם עיתון הבוחר להעלות כותרת ראשית המאשימה אותי בתמיכה בטרור תוך עיוות מכוון ו-Fake-News ובמיוחד בתקופת בחירות, חייב לקחת בחשבון שמדובר בחצייה של קו אדום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה