משפט

נאצית הורשעה בשותפות לרצח 10,505 אנשים בשואה: זה העונש המביך שקיבלה

קלדנית לשעבר במחנה הריכוז הנאצי שטטהוף שבעיר גדנסק שבפולין, המכונה "מזכירת הרשע", הורשעה על ידי בית המשפט בגרמניה בגין תפקידה ב-10,505 מקרי רצח במהלך השואה. העונש המגוחך שקיבלה: שנתיים מאסר על תנאי
מערכת ice |  1
מחנה אושוויץ בגרמניה (צילום ויקיפדיה)
קלדנית לשעבר במחנה ריכוז נאצי המכונה "מזכירת הרשע" הורשעה היום (שלישי) על ידי בית המשפט בגרמניה בגין תפקידה ב-10,505 מקרי רצח במהלך השואה. מדובר באירמגרד פורצ'נר, בת ה-97. ששימשה כקלדנית במחנה הריכוז שטטהוף שבעיר גדנסק שבפולין, בין השנים 1943 ל-1945, כן דווח ב-BBC.

פורצ'נר, שנשפטה כנערה כי הייתה מתחת לגיל 21 כשעבדה במחנה, נידונה לשנתיים מאסר על תנאי. על אף שעורכי דינה של פורצ'נר הכחישו שוב ושוב שיש לה ידיעה על זוועות המשטר הנאצי, השופט דומיניק גרוס בבית המשפט האזורי איצ'הו בצפון גרמניה קבע שהיא מודעת לכוונות הרצח של המחנה והשיט עליה עונש מגוחך של מאסר על תנאי.
 
לאחר מספר חודשים של הליכים משפטיים שעוכבו תחילה על ידי ניסיונה להימלט בספטמבר 2021, פורצ'נר שברה שתיקה. אני מצטערת על כל מה שקרה", היא אמרה לבית המשפט. אני מתחרט שהייתי בשטטהוף באותה תקופה", הוסיפה.
מדובר במחנה הנאצי הראשון שנבנה מחוץ לגרמניה, שטוטהוף, שנפתח ב-1939. על פי המוזיאון לזכר השואה של ארצות הברית, רוב האסירים היו פולנים לא יהודים, אם כי היו גם כמה אלפי אסירים יהודים מוורשה ומביאליסטוק. יותר מ-60,000 בני אדם מתו במחנה לפני ששוחרר על ידי בעלות הברית ב-9 במאי 1945.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה
    בתיה 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה העונש המגוחך הזה. היא היתה עדה לכל כך הרבה רציחות והשתתפה בזה ונותנים לה רק שנתיים על תנאי. היא צריכה לקבל מאסר עולם או עונש מוות. אז אם היא אמרה שהיא מצטערת היא החתה שותפה לרצח.
    סגור