בארץ

מרגש: 150 שורדי שואה הגיעו להדלקת נרות בכותל המערבי

ועידת התביעות הזמינה 150 שורדי שואה מהארץ ומהעולם להדלקת נר שלישי ברחבת הכותל המערבי, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ
מערכת ice | 
שורדי השואה בכותל (צילום ארנסט ארנוב)
150 שורדי שואה מהארץ ומהעולם הגיעו להדלקת נר שלישי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי, בהזמנת ועידת התביעות ובהשתתפות שר הביטחון בני גנץ.
שורדי שואה זומנו בעזרת העמותות "דור לדור" עפולה ועמותת "לחיות בכבוד" באר שבע, ובטקס השתתפו גם מנכ"ל ועידת התביעות, גרג שניידר, רב הכותל שמואל רבינוביץ', סגן נשיא ועידת התביעות בישראל שלמה גור, ויו"ר מרכז הארגונים לניצולי שואה בישראל, קולט אביטל.
 
במקביל לאירוע שהתקיים בכותל המערבי, מתקיימים טקסים מקבילים בניו יורק וברלין בהשתתפות אנשי ציבור מובילים בארה"ב, גרמניה וישראל, שורדי שואה מכל העולם, שחקנים וזמרים. זוהי הפעם השישית שוועידת התביעות והקרן למורשת הכותל עורכים אירוע חגיגי ומקדישים הדלקת נר חנוכה לשורדי השואה, שבתעצומות נפשם נושאים את לפיד החיים.
שר הביטחון בני גנץ אמר באירוע: ״במקום הקדוש הזה, ובמיוחד בנוכחותם של שורדי השואה שניצחונם הוא לא רק ניצחון הכוח אלא גם ניצחון הרוח - אנו צריכים לזכור שהעוצמה הרוחנית והמוסרית חד הם. אם נהיה רק עם חוסן רוחני וללא יכולת להגן על עצמנו, לא עשינו כלום. אם נוכל  להגן על עצמנו אבל בלי מוסר ואמונה, נאבד את הדרך. לכן רק השילוב של כוח ורוח, עוצמה מצד אחד ואחדות העם מצד שני, יכולים להצעיד את עם ישראל על כל חלקיו, שנים קדימה".
גרג שניידר, סגן נשיא ועידת התביעות עולמית, אמר: "חג החנוכה - חג האורות" הוא תזמון חשוב ביותר להוקיר כבוד לשורדי השואה. בחג הזה אנו מציינים את ניצחון האור על פני החושך, כמו שעשו השורדים בזמן המלחמה ולאחריה על ידי השארת מורשת של נחישות, התמדה וחוסן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה