משפט

השליח מהסופרמרקט לא הגיע? כך תקבלו עד 34,600 שקל

איחרת- שילמת: המועצה הישראלית לצרכנות מפרסמת כתב תביעה לדוגמא ומכתב התראה לצרכנים במקרה של איחור שליח של הסופר: "תירוצי הרשתות וההתנערות שלהן מהחוק  בניסיון שלא לשלם  לצרכנים פיצוי- לא רק מקוממת, אלה שאינה שירותית ואינה חוקית.  במועצה לצרכנות  יפעלו נגד כל רשת שתפגע בצרכנים במחיר, או באי קיום החוק"
מערכת ice |  1
סל קניות (צילום shutterstock)
במועצה הישראלית לצרכנות מתקבלות תלונות רבות נגד רשתות מזון בעניין איחור השליח וסירוב הרשת לשלם פיצויים בשל האיחור, זאת בניגוד להוראות לחוק הגנת הצרכן המוכר כ"חוק הטכנאים". בחלק מהמקרים הצרכנים מדווחים כי רשתות המזון מסרבות לשלם פיצוי וטוענות כי חוק הטכנאים לא חל על אספקת מוצרי מזון, וכאשר הן משלמות- הן מתפשרות על  פיצוי חלקי או נותנות זיכוי ללקוח  בגובה דמי המשלוח.  במרבית המקרים  הדבר נעשה "לפנים משורת הדין".
לעמדת המועצה הישראלית לצרכנות אין ספק כי חוק הטכנאים חל גם על רשתות מזון. השוני היחיד בחוק, בנוגע לרשתות מזון הוא הסעיף קטן שקובע שביקור במענו של צרכן יהיה בין השעות 8:00 עד 19:00 (לכן הרשתות יכולות לקבוע משלוחים גם ל-21:00 ו-22:00). מטרת החוק היא למנוע המתנה ארוכה של הצרכן בביתו לשם קבלת שירות או מוצר שנרכש, לכן  נקבע הסדר לדרך  התאמת המועד  להגעת המשלוח, ולתשלום הפיצוי לצרכן במקרה של איחור.  במקרים בהם הצרכן הודיע לשליח להשאיר  את המוצרים ליד הדלת, חוק הטכנאים לא חל.

לאור ריבוי התלונות וסירוב הרשתות לפצות את הצרכנים על האיחור, העלתה המועצה לצרכנות לאתר מכתב התראה, וכתב תביעה לדוגמא לסיוע לצרכנים לעמוד על זכויותיהם. כתב התביעה מתאים למקרים בהם "חוק הטכנאים" חל, כלומר קניתם בסופרמרקט,  קבעתם שעה להגעת המשלוח, והשליח איחר למעלה משעתיים מהמועד האחרון שקבעתם או לא הגיע כלל.  את כתב התביעה מגישים  במזכירות בית משפט השלום,  (או באמצעות הגשה מקוונת באתר ) סכום התביעה המקסימלי אותו תוכלו לתבוע בבית המשפט לתביעות קטנות עומד על סך של 34,600 שקל (נכון ליום 1/1/2023).
האגרה בבית המשפט לתביעות קטנות עומדת על סכום של 1% מסכום התביעה, אך לא תפחת מ –50 שקל. המועצה לצרכנות מסרה: "מחיר הסל אותו מוכרת כל אחת מהרשתות, אינו המדד היחיד להתנהלות הרשתות אל מול הצרכנים. יוקר המחייה הוא רק מדד אחד מספרי. למיצוי הזכויות שלנו כצרכנים, יש חשיבות לא פחות גדולה, מהכסף אותו אנו משלמים בקופה. תירוצי הרשתות וההתנערות שלהן מהחוק  בניסיון שלא לשלם  לצרכנים מקוממת, אינה שירותית ואינה חוקית, ובמועצה יפעלו בכוח נגד כל רשת שתפגע בצרכנים במחיר או באי קיום החוק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המועצה לצרכנות
    גל 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המועצה לצרכנות היא גוף מיותר שלא עושה שום דבר. דואגים להגיד "נו נו לא יפה" לרשת אבל בפועל היא לא שווה שום דבר, האם זה חוסר רצון או חוסר בסמכות ויכולת זה ממש לא משנה. גוף מיותר שלא עושה דבר.
    סגור