משפט

נטו מלינדה חוטפת מהממונה על התחרות: זה הסכום שתיאלץ לשלם

הממונה על התחרות הטיל על נטו מלינדה סחר בע"מ עיצום כספי בסך של כ-15 מיליון ש"ח, בכפוף לשימוע, זאת לאחר שבדיקת רשות התחרות העלתה שנטו ביצעה הפרות לכאורה של הוראות חוק קידום התחרות בענף המזון
מערכת ice | 
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
הממונה על התחרות הודיעה היום (ב') על כוונתה להטיל על נטו מלינדה סחר בע"מ עיצום כספי בסך של כ-15 מיליון ש"ח, בכפוף לשימוע. זאת לאחר שבדיקת רשות התחרות העלתה שנטו ביצעה הפרות לכאורה של הוראות חוק קידום התחרות בענף המזון, תשע"ד-2014.
כזכור, בראשית שנת 2022 פתחה הממונה על התחרות בבדיקה רוחבית של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים, וזאת כדי לבחון את עמידת הספקים הגדולים בהוראות החוק. מהלך זה אף הוביל להסכמות עם שבעה ספקי מזון גדולים – הסכמות שפורסמו לעיון הציבור ביום 17 במאי 2023.
 
נטו מוגדרת כספק גדול לפי חוק המזון, וככזאת חלות עליה חובות והגבלות בהתאם לחוק. במסגרת הבדיקה הרוחבית, נמצא כי נטו פעלה להגדלת שטח המדף של נטו אצל הקמעונאי הגדול "במקררי קפואים, מצוננים ומדפי מוצרים יבשים" (כך לשון ההסכם). כמו כן, נשלחה מנציג נטו הודעת וואטסאפ לנציג של אותו קמעונאי גדול, ובה בקשה להקצאת שטחי מדף למוצרים שתמונותיהם הופיעו בהודעה. בפעולות אלה הפרה נטו לכאורה את הוראות חוק המזון האוסרות על התערבות של הספק בסידור מצרכים ובשטחי המכירה המוקצים לו אצל הקמעונאי הגדול. כל אלה הובילו להטלת העיצום הכספי כאמור.
לנטו עומדת הזכות לקיים שימוע בפני הממונה ובמסגרת זאת תינתן לה ההזדמנות להעלות את טענותיה בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה