משפט

נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר הורשע בהעלמת מס של 1.5 מיליון שקל

בית משפט השלום בת"א הרשיע היום את שרגא ברוש בזיוף מסמך לצורך העלמת מסים בסך של כמיליון וחצי שקלים. לפי כתב האישום, דיווח במרמה כאילו החברה שלו היא חברה משפחתית
מערכת ice | 
שרגא ברוש (צילום פייסבוק/שרגא ברוש)
נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש הורשע בהעלמת מס בסך כ-1.5 מיליון שקל, בין היתר באמצעות זיוף מסמך שהגיש לרשות המסים.
ברוש, איש עסקים שכיהן בעבר גם כממלא מקום ראש עיריית רמת גן וכיו''ר מועצת מפלגת קדימה, הורשע היום (ראשון) בבימ"ש השלום בתל אביב ע"י השופטת דנה אמיר, בעבירות של זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.
 
בכתב האישום שהוגש לפני 3 שנים ע"י המדינה, נטען כי ברוש ורואה החשבון שלו מיכאל בר לבב הגישו הצהרות כוזבות במטרה לסווג את החברה של ברוש, א.ל.ע.א השקעות בע"מ, כחברה משפחתית וכך להימנע מתשלום מסים בסך מיליון וחצי שקלים. רו"ח בר לבב הורשע קודם לכן במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליו תשעה חודשי מאסר בפועל וקנס של 50 אלף שקל.
לפי כתב האישום, בינואר 2017 הגישו ברוש ובר לבב דו"ח לרשות המיסים לפיו החברה נרשמה כחברה משפחתית. ברוש טען כי מקור הטעות בעניין טכני הקשור למשרד רואי החשבון והוא עצמו לא היה מעורב בעניין.
השופטת דנה אמיר כתבה בהכרעת הדין: "מפירוט הראיות שלעיל עולה כי המאשימה הציגה ראיות ישירות לפיהן שרגא ברוש חתם על טפסים מתוארכים לאחור הדוברים שקר על עצמם... בשילוב הראיות מסקנתי היא כי הנאשמים הציגו לרשות המסים מצג כוזב ישיר העלול להטעות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה