משפט

ינון מגל מעיד במשפט נתניהו: "תומך פוליטית, אבל לא חברים"

במהלך עדותו, איש התקשורת טען כי מנכ"ל וואלה! דאז אילן ישועה היה מתערב באופן קבוע בתוכן באתר, על מנת "לאזן" את הסקירה "העוינת" כלפי נתניהו
מערכת ice |  2
ינון מגל (צילום פלאש 90)
איש התקשורת ינון מגל הגיע היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים להעיד בתיק 4000 של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעדותו, מגל הדגיש כי למרות שהוא תומך פוליטית ואפילו מקיים שיחות עם נתניהו, "אנחנו לא חברים". תחילה ביקשה התובעת המשפט, עו"ד יהודית תירוש להגדיר את איש התקשורת כעד עוין בגלל הודעתו לקשר שוטף עם ראש הממשלה. 
לדבריה, "אנחנו חושבים שהעובדה שהעד, יש לו קשר לנאשם בדרכים שונות, ואנחנו מיד נראה שיש לו יחס לתביעה, ונברר איזה יחס יש לו, הם דברים סופר רלוונטיים". על כך אמר השופט משה בר-עם: "לא כדאי לחכות להמשך החקירה?"
 
בתגובה אמרה תירוש: "אני לא ביקשתי להכריז עליו עד עוין. העוינות הזאת יכולה להיות עוינות כללית לתביעה. העד פתח מימון המונים לממן את הגנתו של הנאשם בתיק הזה. דברים חשובים אלה, צריכים להיות מונחים בפני ביה"מ. זה העד ומה שהוא אמר בכל מקום".
בהמשך תיאר מגל את ההתנהלות בוואלה! במהלך תקופתו באתר. מגל אמר כי המנכ"ל דאז אילן ישועה היה מתערב בתכנים באופן כמעט קבוע. "הייתה כל הזמן התערבות, שמתי קלסר עם הודעות מאילן ישועה, הצצתי והפסקתי כי זה עורר גועל", אמר מגל. 
מגל אז פירט דרישות שלדבריו קיבל מישועה: "אל תכתוב על ערוץ 10 כי אני נפגש איתם, תוריד את התמונה של שרה, אל תדבר על פואד, גדעון סער צלצל שלא תעלה אייטם על גאולה, יאיר לפיד צלצל להיכנס לסלבס. זה היה מקום שהתנהל בצורה מאד לא רצינית מבחינה עיתונאית. לא מבחינתי, מבחינת אילן ישועה". בנוסף ציין כי הסיקור באתר בתקופה ההיא היה עוין לנתניהו, בניגוד להודעתו במשטרה בה אמר כי הסיקור היה "אובייקטיבי", וכי מטרת הבקשות של ישועה היו כדי "לאזן". 
בגלל הסתירות בעדותו, ביקשה תירוש לחקור את מגל נגדית. "אני אבקש לראות בדברים אלה סתירה חזיתית. העד אומר היום שהאתר היה מלא שנאה לנתניהו ואילו בהודעה במשטרה הוא אומר שהאתר היה אובייקטיבי. אני אבקש לציין שזאת סתירה ואני מבקשת לאפשר לי לחקור את העד בחקירה נגדית כדי שבית המשפט יוכל לקבל את מלוא התמונה".
במהלך הדיון הוצא מגל, וצייץ בטוויטר: "המשפט - קרקס מדרנו". כששב לאולם, התלוצץ מעל דוכן העדים, לקול צחוקים של חלק מהקהל. השופטת רבקה פרדימן-פלדמן גערה: "זה לא תיאטרון, מי שלא יכול לשבת מאחורה שייצא".
מגל המשיך: "אני זוכר שפרסמתי ידיעה עם יאיר נתניהו, שהוא יצא עם גויה. הייתה שם תבהלה בעניין הזה להוריד את זה, שזה פוגע בו. לגבי שרה - אני זוכר שהיה אייטם עם שמלה לא מחמיאה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביה"ש לא ראוי אפילו ל% האמון הבודדים להם הוא זוכה.
    מיכאל 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תודהינון על כל מה שאתה עושה למען עם ישראל.
    סגור
  • 1.
    על זה המהומה? (ל"ת)
    זה עולה לנו 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור