משפט

איזנקוט זועם על החרדים: "החלטה מבישה ומכה אנושה לצה"ל"

ביום שאחרי אישור החוק לצמצום עילת הסבירות גובר התיאבון בקרב השותפים לקואליציה וחברי הכנסת של יהדות התורה כבר הניחו את הצעת "חוק יסוד: לימוד התורה", שנועד להכשיר את הפטור של בני ישיבות חרדיים מגיוס לצה"ל. באופוזיציה זועמים
דוד זולדן |  1
בני גנץ, גדי איזנקוט, אורנה ברביבאי, אלעזר שטרן ויואב גלנט (צילום shutterstock, פלאש 90/ מיכאל גלעדי, תומר נויברג,יונתן זינדל, יוסי זליגר, בן קלמר)
הרמטכ״ל לשעבר, רא"ל במיל' וחבר הכנסת גדי איזנקוט בתגובה להגשת חוק יסוד ״לימוד תורה״: "מכה אנושה לצה״ל כצבא עם ממלכתי, חייבים לפעול להחלפת הממשלה הרעה בתולדות ישראל"
עוד אמר איזנקוט: "הגשת חוק יסוד לימוד תורה או בשמו האמיתי 'עוקף חוק גיוס', בהמשך להחלטה מבישה שקיבלה הממשלה בחודש שעבר להימנע מגיוס כולל של תלמידי ישיבה מהווה מכה אנושה לצה״ל כצבא עם ממלכתי. הגורמים הציוניים והממלכתיים בכנסת ומחוצה לה חייבים לפעול יחד להחלפת הממשלה הרעה בתולדות ישראל".
 
על פי הצעת החוק החדשה שתקודם אחרי הפגרה, ייקבע כי "לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי", וזאת במטרה למנוע מבג"ץ לפסול חוקים שיפטרו את החרדים מגיוס צבאי.
החוק נועד להציג בתור חוק יסוד את ערך לימוד התורה, וכך יעמוד באותו "מדרג חוקתי" כמו "חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו" ושאר חוקי היסוד ויצמצם את היכולת של בג"ץ לפסול חוקים שיפטרו חרדים משירות צבאי.
בהצעת החוק נכתב בין השאר כי: "מדינת ישראל כמדינה יהודית, רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה", בהתאם לכך מציעים יוזמי החוק "לעגן כראוי החוק יסוד את החשיבות הרבה והערך הגדול שרואה המדינה בלימוד התורה, ואת רצונה לעודד לימוד תורה".
 
עוד קובע החוק כי "אלו שיקבלו על עצמם להתמסר ללימוד תורה, לתקופה משמעותית, יחשבו כמי שמשרתים, שירות משמעותי את מדינת ישראל והעם היהודי, וכי תהיה לכך השלכה על זכויותיהם וחובותיהם".
סעיף מרכזי בהצעת החוק מתייחס לפסיקת בג"ץ שביקשה להסדיר את נושא גיוס בני הישיבות. יוזמי החוק טוענים כי חוק יסוד לימוד התורה, יבהיר לבית המשפט העליון, כי הכנסת תומכת בהכרה במרכזיותו של ערך לימוד תורה.
לדברי ח"כ משה רוט מיהדות התורה: "בהסכם הקואליציוני סוכם, כי הצעת חוק זו תהיה הצעה ממשלתית, אך הדבר לא נעשה בלוח הזמנים שסוכם. לכן החלטנו להגיש את החוק כהצעה פרטית מטעם כל הסיעה כדי שנוכל לקדם את החוק מיד בתחילת מושב החורף".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקרוב ח"כ והממשלה ישרתו בצהל. לא ישארו חיילים (ל"ת)
    אורח 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור