משפט

בעלי אחד הרכבים הפופולרים בישראל תובעים 2.5 מיליון שקל: זו הסיבה

פרסום ראשון: בקשה לייצוגית נגד 'סוזוקי' ו'מכשירי תנועה': "חלק ניכר מרכבי 'סוזוקי' סובלים מירידת ערך משמעותית עקב פגם בצבע, המתקלף עם השנים". פרקליטי התובעים: אלפי ישראלים שבבעלותם רכבי 'סוזוקי' פגומים, מדגמי 2008 ואילך, ניזוקו בכ-15 אלף שקלים בממוצע
כפיר אדר | 
סוזוקי (צילום יח"צ/ צילום מסך)
בקשה לאישור תובענה ייצוגית, נגד חברת 'סוזוקי' העולמית, ונגד 'מכשירי תנועה', יבואנית המותג לישראל, הוגשה בימים אלה על ידי עורכי הדין אהוד גרי וגיא סרוסי, לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד. התביעה הוגשה, בשלב זה על סך של למעלה מ-  2.5 מיליון שקלים. בתביעה נטען כי בחלק ניכר מרכבי 'סוזוקי', שנחשבו עד היום לאמינים ביותר, ולשומרי ערך בשוק המכוניות מיד שניה, התגלה עם השנים פגם בייצור, הגורם לקילופי צבע, ולעיתים אף לקורוזיה (חלודה).
לדברי עוה"ד גרי וסרוסי, בחלק ניכר ממכוניות סוזוקי, מכל הדגמים שיוצרו, החל משנת 2008 ועד היום, ובמיוחד בדגמי סוויפט ו-4SX המבוקשים, התגלה פגם הגורם להתקלפות הצבע. תופעה שכזו, כך נטען, גורמת לפגיעה בחזות המכונית, דבר המשפיע משמעותית על ערך המכירה שלה.
הבקשה לאישור תובענה ייצוגית, הוגשה על ידי שלושה בעלי מכוניות סוזוקי, שהצבע ברכבם התקלף. לדברי עוה"ד גרי וסרוסי, שלושת התובעים מייצגים קבוצה מוערכת של אלפי נהגים בישראל שנפלו, ככל הנראה, קורבן לתופעה.
 
בקבוצה הכללית של הנפגעים, נכללים כל בעלי רכבי ה'סוזוקי', שיוצרו החל משנת 2008 ואילך וב-7 השנים האחרונות התגלתה ברכבם בעיית קילופי צבע, המתרחשת בעיקר באזור הגג, הפגושים והמשקופים. בקבוצה גם נכללים, כל מי שהיה בבעלותו רכב פגום שכזה, במהלך 7 השנים האחרונות. יש לציין, כי החוק מאפשר להגיש תובענה ייצוגית רק בשל נזקים שאירעו במהלך שבע השנים שקדמו להגשת התביעה.
על פי הנטען, פגם הצבע שהתגלה ברכביהם של שלושת התובעים, הופיע בחלוף מספר שנים מעת רכישת הרכב מהחברה. בתחילה, נטען, הופיעו סדקים, שאט אט התרחבו, בהמשך מופיעה התפקעות במשטחי הצבע או קילופים על פני שטחים נרחבים, ולפעמים אף מתפתחת קורוזיה.
על פי התביעה, הפגמים בצבע משתרעים על פני משטחים נרחבים בכלי הרכב הפגומים. במקרה שבו בעלי הרכב מעוניינים לתקן את הפגם, הם נאלצים לצבוע את רכבם מחדש, פעולה המורידה באופן אוטומטי את ערכו.
אל התביעה צורפה חוות דעת מטעם שמאי הרכב ויקטור עידן, בעל התמחויות בתחום צביעת רכב, והתמודדות מול תופעות קורוזיה. המומחה קבע בחוות דעתו כי פגמי הצבע הנטענים ברכבי 'סוזוקי', נובעים מפגם בייצור, ולא כתוצאה מתחזוקה לקויה של כלי הרכב.
בהתבסס על חוות דעת המומחה נטען בתביעה כי פגמי הצבע עלולים לגרום לירידת ערך בשיעור של כ-15-20 אחוזים מהשווי הכולל של הרכב. הגורם לפגם, להערכת המומחה, נעוץ בשכבת צבע היסוד של רכבי המותג. לדבריו, הפגם נובע ככל הנראה מתקלה בתהליך הייצור.

עו"ד אהוד גרי (צלם אור יניב)
בתביעה נטען עוד, כי חברת 'מכשירי תנועה', יבואנית מותג 'סוזוקי' בישראל, מסרבת לתקן את פגמי הצבע על חשבונה, ואף לא טורחת ליידע את הציבור הרחב, ובו גם את בעלי הרכב מדגמי המותג, בדבר הפגם שהתגלה. על פי הנטען, שניים מבעלי הרכב שהגישו את התביעה מחזיקים כרגע בבעלותם מכונית סוזוקי מדגם SX4 שנרכשו לפני שנים לא מועטות, אך לדבריהם בעיות הצבע החלו להופיע רק לפני כשנתיים-שלוש.
התובע השלישי מחזיק בבעלותו סוזוקי סוויפט, אותה רכש, לטענתו, כמכונית משומשת, לאחר שעברה כבר צביעה כללית בשל קילופי הצבע, שהתגלו בה בעבר. בעל הרכב טוען, כי סבר שצביעת הרכב פתרה את הבעיה לצמיתות, אך לפני כשנתיים חזרו קילופי הצבע, בעיקר באזור הגג.
שלושת התובעים טוענים לנזק משמעותי בשל ירידת ערך רכבם, ובנוסף לנזקים הנובעים מן הצורך לממן תיקוני צבע, נזק שאינו ממוני בשל רכישת מוצר פגום שלא ביודעין, עוגמת נפש ואי נוחות. על פי הנטען, נזקם של שלושת התובעים נע בין 16 ל-21 אלף שקלים לתובע.

עו"ד גיא סרוסי (צלם אילן אסייג)
עוה"ד סרוסי וגרי מעריכים, כי קבוצת הנפגעים כוללת אלפי ישראלים המחזיקים כיום בבעלותם מכוניות מסוג 'סוזוקי', או החזיקו רכב שכזה בשבע השנים האחרונות. מדובר כאמור ברכבי המותג משנתון 2008 ואילך, אשר סובלים מקילופי צבע. לדברי עוה"ד גרי וסרוסי, הנזק הממוצע של כל אחד מחברי הקבוצה עומד על סכום של כ-15 אלף שקלים.
הבקשה להכיר בתביעה כתובענה ייצוגית, הוגשה בימים אלה לביהמ"ש המחוזי מחוז מרכז בלוד. עדיין לא הוגש כתב הגנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה