עסקי ספורט

רשות המסים נגד סוזוקי: הטעתה את הציבור והמדינה?

סוזוקי הגדירה את ג'יפון הקרוסאובר שלה כהיברידי, למרות שהוא מצויד למעשה במערכת הנעה פשוטה, זולה ופחות חסכונית מסוג היברידית מתונה. הוגשה תביעה ייצוגית נגד המדינה  בדרישה להעניק גם לסקודה אוקטביה הטבת מס. רשות המסים טוענת שמדובר ב"מצג שווא"
מערכת ice |  7
סוזוקי (צילום יח"צ/ צילום מסך)
חברת סוזוקי הגדירה את ג'יפון הקרוסאובר שלה כהיברידי, למרות שהוא מצויד למעשה במערכת הנעה פשוטה, זולה ופחות חסכונית מסוג היברידית מתונה. תביעה ייצוגית כבר הוגשה נגד היבואן מכשירי תנועה ויצרנית הרכב היפנית, אבל המדינה הביעה את דעתה נגד החברה דווקא בנושא אחר.
מדובר בבקשה לתביעה ייצוגית נגד המדינה, זאת בדרישה להעניק גם לסקודה אוקטביה עם יחידת הנעה היברידית מתונה הטבת מס כפי שקיבלו דגמי סוזוקי קרוסאובר המקבילים, כך פורסם היום (שלישי) ב"כלכליסט". 
 
בתגובה שהגישה בשבוע שעבר המדינה מטעם רשות המסים, בדרישה לדחות את התביעה, נכתב כי "ברי כי האופן שבו נקטה הרשות לגבי רכב שהיבואן שלו יצר מצג שווא לגביו שהוא היברידי אינו משנה את עמדתה העקרונית אף אם ניתנה בטעות הפחתה למי שאינו זכאי לכך".
סוזוקי מצידה טענה במסמכים שסיפקה ליבואנית שלה בארץ כי הקרוסאובר, שעבר מאז מתיחת פנים וקיבל שם חדש, S-CROSS, תוך שהוא נשאר עם מערכת הנעה זהה, הינו רכב היברידי. משרד התחבורה אישר את המסמכים. 
 
ברשות המסים סירבו להגיב לשאלה אם לאור חוות דעתם כי מדובר ב"מצג שווא" מצד סוזוקי, שגם דגמים אחרים שלה כמו סוויפט ואיגניס המצוידים במערכות היברידיות מתונות זכו בארץ להכרה כהיברידיות מצד המדינה, היא תדרוש את ביטול ההכרה ואת החזר הכספים שאיבדה המדינה בגלל סוזוקי. מרשות המסים נמסר כי "מדובר בהליך שמתנהל בימים אלה בבית המשפט, ומטבע הדברים התייחסותנו תועבר לבית משפט". מיבואנית סוזוקי חברת מכשירי תנועה לא נמסרה תגובה.
 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    שאלה ל"עובדי" רשות המיסים
    . 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי תמצאו עבודה אמיתית ותפסיק להטריד אנשים שלעומתכם עובדים?
    סגור
  • 6.
    חירטוט אחד ענק, רשות המסים מחפשת כסף קל.
    רפול 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המוזג היברידי מטעה וטעועת ביסוד. אין מושג כזה היברידי קל או מלא. מה גם ישנם מכוניות בנזין שעדיין יותר חסכוניות ממכוניות הברידיות מלאות. אז גם שהמדינה תפסיק לעבוד על אנשים ותתחיל לטפל בעניין בדרך מיקצועית ונכונה.
    סגור
  • 5.
    עבדו עלי מה עושים
    יורם 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוזוקי ויטרה היברידי GLXV 2022 קניתי בגלל שציינו שזה רכב היברידי ואכלתי אותה לא יודע מה לעשות
    סגור
  • 4.
    רכב מחורבן, לא להתקרב!
    ROG 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק טויוטה.
    סגור
  • 3.
    תדייקו, אין יותר הטבת מס על היברידי
    דור 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המיסוי אותו דבר,מדובר בשם מטעה אבל פה זה נגמר
    סגור
  • 2.
    מה זה מעניין היברידית או לא. צריך לתת הטבה על חסכון באנ
    ישר אל 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אפשר לייצר היברידית זללנית ולהיפך. צריך להקטין את זיהום האוויר וזה קשור לגמרי ליעילות של הרכב ולא לטכנולוגיה. זו הבעיה שהמחוקקים לא יודעים לחשוב בצורה כוללנית אלא כמו פקידים
    סגור
  • 1.
    רשעות המיסים כולם גנבים
    מוטי בר-נס 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם עובדי רשות המיסים היו אנשים הגונים, הם היו מפשטים תהליכים ועושים פרה רולינג לכל מייבא רכב. הבעייה שהחוקים כאלה מסובכים הן בגלל רשעות המיסים והן בגלל משרד התחבורע ואין אדם אחד שמסוגל להבין כמה מיסים צריך לשלם, ?ואיך עושים את החישוב. הפיתרון הפשוט הוא שהמכס ייתן שירות של פרה רולינג נגיש לכל ואז לא היה הברדק הישראלי שכל אחד יכול לפרש מה שהוא רוצה. רשעות המיסים אמרתי משרד התחבורע רע לישראל קראו את דו"ח מבקר המדינה ממרץ השנה
    סגור