משפט

בחשד לריגול: הוארך מעצרו של עיתונאי הוול סטריט ג'ורנל במוסקבה

אחד העיתונאים של הוול סטריט ג'ורנל האמריקאי נעצר בחודש מרץ ברוסיה בחשד לריגול עבור מדינה זרה. כעת הוארך מעצרו בהליכים שלפני משפטו
מערכת ice | 
כלא (צילום unsplash)
איוון גרשקוביץ, עיתונאי יהודי שהועסק על ידי אחד העיתונים הגדולים בעולם, ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני, נעצר בחודש מרץ האחרון ברוסיה, בחשד לריגול לטובת מדינה זרה, עבירה שאליה הרוסים מתייחסים במלוא החומרה, על כל המשתמע מכך. מעצרו של העיתונאי הוארך בחודשיים נוספים.
גרשקוביץ נעצר בעת שביקר בעיר יקטרינבורג והוא העיתונאי הראשון ממוצא אמריקאי שנעצר ברוסיה מאז המלחמה הקרה. כזכור, מערכת העיתון וממשלת ארה"ב מכחישים בתוקף ומתנערים מהאשמות. מחלקת המדינה האמריקאית קבעה כי גרשקוביץ נעצר שלא כדין, במטרה להפעיל לחץ על רוסיה, אך נראה שללא הועיל.
במכתב קצר שכתב למשפחתו בפילדלפיה כתב העיתונאי זמן קצר לאחר מעצרו: "אני רוצה לומר שאני לא מאבד תקווה. אני קורא. אני מתעמל. ואני מנסה לכתוב. אולי, סוף סוף, אני הולך לכתוב משהו טוב". המכתב נכתב ברוסית, השפה שבה הוא מדבר בבית עם הוריו, שניהם מהגרים מברית המועצות לשעבר. אימא, למרבה הצער, לטוב ולרע, הכנת אותי היטב לאוכל בכלא. בבוקר, לארוחת הבוקר, הם נותנים לנו חיטה מוקרמת חמה, דגני שיבולת שועל או דייסה חיטה. אני זוכר את הילדות שלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה