משפט

מנהל הבנק גנב מיליארדים: פרשת השחיתות מהחמורות אי פעם נחשפת

שו גווג'ון, ראש סניף של בנק אוף סין בדרום סין מ-1993 עד 2001 חתום על מעילה של 2.3 מיליארד יואן (325 מיליון דולר; 255 מיליון ליש"ט), כל זכויותיו הפוליטיות נשללו ונכסיו הוחרמו
מערכת ice | 
בנק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מנהל בנק לשעבר סיני נכלא למאסר עולם בשל אחת ממקרי השחיתות הגדולים במדינה. שו גווג'ון, ראש סניף של בנק אוף סין בדרום סין מ-1993 עד 2001, חתום על מעילה של 2.3 מיליארד יואן (325 מיליון דולר; 255 מיליון ליש"ט), כך על פי BBC
המקרה הוא הצעד האחרון בתוכניתו של הנשיא שי ג'ינפינג נגד שחיתות, המתמקדת בתעשייה הפיננסית של המדינה ב-60 מיליארד דולר. פקידי בנק ומנהלים רבים נקלעו לתקיפה. לפי הצהרות מבית המשפט, שו ושני עובדים נוספים לשעבר בבנק אוף סין ניצלו פרצות במערכת ניהול הכספים של המלווה כדי לקבל הלוואות שווא.
 
שני שותפיו של שו נידונו בעבר ל-12 ו-13 שנות מאסר. יותר מ-2 מיליארד יואן מהכסף הגנוב נמצא כעת, לפי דיווחים בתקשורת המקומית. שו, שברח לארה"ב ב-2001 אך הוחזר בכוח לפני שנתיים, אמר כי לא יערער על ההרשעה. כמו כן, נשללו ממנו זכויות פוליטיות לכל החיים, כאשר כל נכסיו הוחרמו.
מנהלים פיננסיים אחרים בפרופיל גבוה מבנקים בבעלות ממשלתית סינית נקנסו אף הם, נכלאו או נמצאים כעת בחקירה.הנשיא שי אמר שבייג'ין צריכה לפצח את אורח החיים ה"נהנתני" של הבנקאים. באוקטובר נעצר יו"ר בנק אוף סין לשעבר בחשד לשוחד ומתן הלוואות לא חוקיות.
ליו ליאנג', יו"ר הבנק בבעלות המדינה מ-2019 עד 2023, התפטר מתפקידו במרץ השנה. היו"ר לשעבר של ביטוח החיים בסין, וואנג בין, נידון למאסר עולם ללא תנאי בגין שוחד בספטמבר. נראה שהדחיפה לנכש את השחיתות בתעשייה הפיננסית במדינה מתגברת, כאשר גורמים רשמיים באפריל הזהירו כי הפיצוץ רחוק מלהסתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה