משפט

הוצאה להורג באמצעות גז: גזר הדין שמטלטל את אמריקה

הרוצח קנת' סמית נידון למוות בעקבות חלקו במקרה שהתרחש בשנת 1988. הוא היה אמור להיות מוצא להורג כבר ב-2022, אלא שהמהלך נדחה. הממשל באלבמה החליט על דרך אכזרית במיוחד, שימוש בכימיקל החנקן הקטלני, שיטה שעוררה ביקורת אפילו בקרב בכירי הממסד
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לראשונה בתולדות ארצות הברית, אסיר הוצא להורג באמצעות גז חנקן. קנת סמית' בן ה-58 נידון למוות בעקבות חלקו ברצח שהתרחש בשנת 1988 והיה אמור להיות מוצא להורג כבר ב-2022 באמצעות זריקת רעל. אלא שלאחר שלא הצליחו למצוא וריד לזריקה הקטלנית, נדחתה הוצאתו להורג.
הממשל באלבמה החליט כי היפוקסיה מחנקן הגורמת למוות על ידי מניעת חמצן מהגוף, תגרום לחוסר הכרה ומוות במהירות, אך שיטה זו נתקלה עד עתה בביקורת על אופייה שעדיין לא נבדק. היפוקסיה הוא מצב פתולוגי של חוסר חמצן בתאי הגוף, והיא יכולה להיגרם ממספר רב של גורמים כמו היפוקסמיה, אבל גם מגורמים אחרים.
 
בין היתר חוסר נגישות של חמצן, הרעלת פחמן חד חמצני, פגיעה במערך הדיפוזיה או הפרפוזיה, מחלת גבהים - אז אין תאי דם אדומים היכולים להעביר מספיק חמצן לתאי הגוף וגורם למוות. "הביצוע בוצע כדין על ידי חנקן, בשיטה אותה ביקש סמית בעבר כחלופה לזריקה הקטלנית", אמר מושל המדינה לאחר ביצוע המעשה. 
 
אלבמה היא אחת משלוש מדינות, כולל מיסיסיפי ואוקלוהמה, המאפשרות שימוש בגז חנקן במסגרת הוצאה להורג. ההליך מתרחש באמצעות מסיכה שמוצמדת לפני האסיר ומזרימה חנקן טהור עד אשר הוא מאבד הכרה ומת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה