השוק

סין הפכה להימור מסוכן? בכירי התעשייה בארה"ב מעדיפים את הודו

על פי מחקר שערכה חברה בריטית, 61% מהמנהלים בדרג הבכיר בתאגידים האמריקנים יבחרו את תת היבשת על פני הרפובליקה העממית, בכל מקרה בו שתי המדינות יכולות לייצר את אותם החומרים. היחסים בין וושינגטון לניו דלהי התחממו מאוד, על רקע ביקורו של רה"מ מודי בבית הלבן, והפכו את האחרונה לחלופה אטרקטיבית ביותר
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברות אמריקניות מתייחסות לסין כאל הימור מסוכן עבור שרשרות האספקה שלהן, ומי שצפויה להרוויח מכך היא השכנה הודו. לא פחות מ-61% מ-500 המנהלים בדרג המנהלים בארה"ב שנסקרו על ידי חברת מחקרי השוק הבריטית OnePoll אמרו שהם יבחרו בהודו על פני סין אם שתי המדינות יוכלו לייצר את אותם החומרים.
56% העדיפו שהודו תשרת את צרכי שרשרת האספקה שלהם במהלך הבא חמש שנים על סין. הסקר הראה כי 59% מהנשאלים מצאו את השימוש בחומרים מסין "מסוכן במידה מסוימת" או "מסוכן מאוד", לעומת 39% בהודו. לפחות רבע מהמנהלים שהשתתפו בסקר הבלתי תלוי של צד שלישי, שהוזמן על ידי Marketplace India Index בדצמבר, אינם מייבאים כיום לא מסין ולא מהודו.
 
"חברות רואות בהודו כאסטרטגיית השקעה ארוכת טווח בניגוד לציר קצר טווח כדי להימנע ממכסים", אמר סמיר קפאדיה, מנהל ב-Vogel Group, בראיון בלעדי ל-CNBC. התחממות הקשרים בין ארה"ב והודו, בראשות הנשיא ג'ו ביידן וראש הממשלה נרנדרה מודי, עם מדיניות "חברת החברים" של הראשון שמטרתה לעודד חברות אמריקניות להתרחק מסין, הפכו גם את הודו לחלופה אטרקטיבית.
 
היחסים בין שתי המדינות נכנסו לפרק חדש עם ביקורו הממלכתי של מודי בבית הלבן ביוני, בו נחתמו שורה של עסקאות על שיתופי פעולה גדולים בתחום ההגנה, הטכנולוגיה וגיוון שרשרת האספקה. "ארה"ב וסין ממשיכות לשבת באוויר די צונן. בעוד שיש זרם מתמיד של איטרציות, שיחות, דיאלוגים והסכמים בין ארה"ב להודו", אמר קפאדיה.

(צילום: אריה לייב אברמס/ פלאש 90)
מוקדם יותר החודש הודיעה מרוטי סוזוקי כי תשקיע 4.2 מיליארד דולר לבניית מפעל שני במדינה. יצרנית הרכב החשמלי הווייטנאמית VinFast אמרה גם בינואר כי היא מתכוונת להוציא כ-2 מיליארד דולר להקמת מפעל בהודו. למרות האופטימיות, חברות אמריקניות עדיין נזהרות מיכולות שרשרת האספקה של הודו. הסקר הראה כי 55% מהנשאלים מצאו כי אבטחת איכות היא "סיכון בינוני" שעלול לעמוד בפניהם אם יש להם מפעלים בהודו.
 
"אני לא חושב שסין אי פעם תוצא מהמשוואה", אמר קפאדיה. "המציאות היא שסין תמיד תהיה אבן יסוד באסטרטגיית שרשרת האספקה בארה"ב". ההשקעות בסין עדיין נשארות חזקות וזו עדיין 'הבחירה השנייה' להשקעות אחרי ארה"ב", אמר ריימונד צ'או, יו"ר אסיה-פסיפיק וסין ב-PwC.
בדומה להודו, גם וייטנאם הייתה אופציה בעיני המשקיעים בעת אימוץ אסטרטגיית "סין פלוס אחת". אבל וייטנאם לא תוכל להשיג את מה שהודו יכולה, ציין קפאדיה, והסביר שלמדינה המאוכלסת ביותר בעולם יש גישה ל"בסיס לקוחות גדול מאוד שווייטנאם לא מציעה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה