בארץ

זה האיום החדש מרצועת עזה: "פצצה מתקתקת, זה יוביל לאסון"

הגדר בין רצועת עזה לישראל נפרצה בשבת השחורה - אך היא עדיין לא נסגרה לחלוטין. הדבר הוביל לחדירה של 5,000 כלבים הישר אל יישובי העוטף, אשר רבים מהם תוקפים את התושבים וצדים חיות משק. "זאת פצצה מתקתקת. מתייחסים לזה כאילו שאנחנו לא במצב חירום", אמר חבר מקיבוץ מפלסים
מערכת ice | 
חיילי צה"ל בסכנה בריאותית (צילום דובר צהל, freepik)
ב-7 באוקטובר גדר הגבול בין רצועת עזה לישראל נפרצה, אך למרות המאמצים הרבים שנעשו בתחום – היא טרם נסגרה לחלוטין. הדבר הוביל לכך שאלפי כלבים נכנסו ליישובי עוטף עזה, כאשר רבים מהם חולים ובכך מסכנים את בריאות הציבור.
רועי רשף, חבר צוות החירום היישובי של קיבוץ מפלסים, אמר ל"כלכליסט": הגיעו לכאן כמויות של חיילים. זה אומר כמויות של מזון. זה הביא לכאן להקות של אלפי כלבים. הקיבוצים עצמם ריקים אז הם מרשים לעצמם להגדיר את האזור כטריטוריה". הוא מזהיר בהמשך כי הכלבים לא מחוסנים ולא ניתן לדעת את מצבם הבריאותי. כמו כן, הוא מציין שמשום שמדובר בכלבי פרא, הם מחפשים לצוד ולטרוף את חיות המשק, מה שמסב נזק כלכלי כבד ליישובים.
 
רשף טוען כי מדובר גם בסיכון לתושבים אשר מפחדים להסתובב מחוץ לבתים בלילות. שלשום (שלישי) הגיע צוות מיוחד של משרד החקלאות לאזור, אך הוא עזב בלי להביא פתרון אמיתי. "זאת פצצה מתקתקת. מתייחסים לזה כאילו שאנחנו לא במצב חירום", הסביר בדאגה.
במשרד החקלאות אכן מודאגים ומודעים לבעיה, אך הטיפול בכלבים משוטטים מוטל על הרשות המקומית. ד"ר תמיר גשן, מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, אמר כי בתחילת המלחמה שיערו שמדובר במאות כלבים, ואילו המספר כיום עומד על 5,000 מהם. מדובר בכלבים אשר לא בויתו, ולכן הם מסתובבים בלהקות ומטילים אימה על תושבי היישוב ועל חיות המשק.
בהמשך גשן מסביר כי הפתרון היחיד, עם כל הצער שבדבר, הוא המתת הכלבים. מדובר בבעלי חיים שאינם מורגלים לחיות בבית ולכן בלתי אפשרי לשלוח אותם לאימוץ. "זו עבודה נוראית", הוא אומר, אבל נראה כי אין דרך אחרת בשביל להתמודד עם הפצצה המתקתקת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה