בארץ

נתניהו תוקף את ישראל היום: "הפרסום שלהם הוא פייק ניוז"

על פי הפרסום של "ישראל היום", רה"מ נתניהו שוקל להשלים עם כוונת ממשל ביידן להכיר במדינה פלשתינית. גורם בכיר אמר לעיתון, כי נתניהו מתכוון להשלים עם כוונת האמריקאים כדי להשיג פריצת דרך מדינית עם סעודיה. לשכת ראש הממשלה מכחישה בתוקף
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע הלחץ הרב שמופעל עליו על ידי ממשל ביידן ולאחר שהצהיר בפומבי כי "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים", דווח כי רה"מ נתניהו שוקל בימים אלו את האפשרות להשלים עם כוונת ארה"ב להכיר במדינה פלשתינית, זאת בתמורה לקידום היחסים עם סעודיה. 
על פי הפרסום של אתר "ישראל היום", גורם מדיני הכריז כי אותה הכרה תוביל לפריצת דרך מדינית עם מדינת סעודיה. מלבד זאת, ציין אותו גורם כי העיכוב בהתייחסותו של רה"מ נתניהו להכרה האמריקנית במדינה פלשתינית, מבוססת על הבנה עם האמריקאים.
במסגרת המתווה המדובר, ממשל ביידן יכיר באופן חדד צדדי במדינה לפלשתינים, ישראל מצידה תתנגד ותבהיר כי ההסכם קבע שמכיל בחובו את ההכרה במדינה פלשתינית, יעלה לדיון רק בשלב של משא ומתן ישיר עם הצד השני.  
בעקבות הפרסום באתר החדשות "ישראל היום", לשכת ראש הממשלה מיהרה להגיב ומטעמה נמסר: "הפרסום בישראל היום בדבר הסכמה ישראלית למדינה פלסטינית הוא פייק ניוז".
כזכור, בשבוע שעבר פורסם בעיתון המוכר "וושינגטון פוסט", שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מתכוון להכיר באופן רשמי במדינה לפלשתינים בתוך מספר שבועות. בכיר שמעורב במתווה המדובר ציין: "אנחנו לא רוצים לאבד מומנטום על ידי העברת המהלך בחלקים – יש רצון לדעת איך זה ייראה כבר מהיום הראשון".
בעקבות אותו דיווח של העיתון "וושינגטון פוסט", רה"מ נתניהו ציין בפני כלי התקשורת: "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלשתינים. הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלשתינית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה