בארץ

מאבק תושבי אשקלון ואופקים: האם תקציב המדינה ישתנה?

עמותת "עוקף ישראל" שפועלת במנעד רחב באוכלוסייה מהפזורה הבדואית ותושבי עזה בזמן המלחמה, ועד המאבק להשבת החטופים, פועלת גם לחיבור תושבי הדרום במאבק נגד מנהלת תקומה וההחלטה להחריג חלק מהערים שנשארו ללא מימון: "מאבק של אלפי משפחות שדורשות צדק ושוויון"

מערכת ice | 
טנקים באשקלון בשביעי באוקטובר (צילום אורן זיו)
עמותה חדשה בשם "עוקף ישראל" מנסה לשנות את החלטת הממשלה בכל הנוגע למימון ערים שלא נכנסו למימון של מנהלת תקומה. מי שמובילה את העמותה היא הפעילה החברתית והאקטיביסטית כרמן אלמקייס עמוס שגם פעילה ברשתות החברתיות במסגרות שונות ובפעילויות מהצד השמאל הפוליטי בעבר.
חלק מהעדויות הקשות שהצטברו באופקים ובנתיבות ואשקלון, בזמן ה-7 באוקטובר וכתוצאה ממלחת חרבות ברזל, מעלות המון שאלות על הקו בו בחרה המדינה איזו עיר תקבל מימון ואיזו לא. 
 
המאבק של עוקף ישראל, המשויך לאקטיביסטית כרמן אלמקייס עמוס, מבקש לשים בראש סדר העדיפויות את הצורך בהרחבת מנהלת תקומה כתנאי לשיקום הדרום וכהכרח לפתרון הבעיות החברתיות והפרטניות שעימם מתמודדים תושבי כלל הישובים שנפגעו ב-7 באוקטובר. העמותה קמה במסגרת "שוברות קירות" בה פעילה אלמקייס עמוס, תחת הכותרת: "עוקף ישראל - המטה המשותף למיגון חברתי וכלכלי". כחלק מהמאבק, פועלת העמותה גם עבור הפזורה הבדואית.
על הקמת העמותה, מסרה: "מטה עוקף ישראל הוא מאבק של אקטיביסטים ואלפי משפחות מיישובי הדרום שנפגעו פגיעה ישירה ודורשות צדק ושוויון ולהיות חלק ממנהלת תקומה".

כרמן אלמקייס עמוס, קרדיט: שירז גרינבאום
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה