בארץ

מיצג פסטיבל נובה בהישג בינלאומי: כך העולם ייחשף לאירועי ה-7/10

אחרי שנחשף בישראל במשך 10 שבועות בתל אביב, בפני כ-100 אלף איש, המיצג הייחודי 06:29 ששיחזר את רחבת המסיבה מפסטיבל הנובה ברעים, מגיע לראשונה לניו יורק והוא יוצג לעולם כולו. המיצג נוצר בעקבות יוזמת עומרי סאסי ומפיקי הפסטיבל, להנציח את משפחתם וחבריהם שנרצחו
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/ יונתן זינדל
מיצג הזיכרון וההנצחה של פסטיבל המוזיקה "נובה" הוצג במשך חודשיים וחצי בתל אביב בפני כ-100 אלף איש, ושיחזר את אותם רגעים דרמטיים שאירעו לאחר 06:29, הרגע בו המחבלים הסתערו על המבלים. בעקבות ההצלחה בישראל, בעקבות הוא צפוי להיות מוצג בניו יורק בפני העולם כולו.
רעות פיינגולד, אשר יצרה וכתבה את המיצג, סיפרה את הסיפור של קהילת שבט הנובה ומאורעות השבת השחורה. המיצג בוסס על ראיונות, שיחות, סרטונים, עדויות וכמובן שרידי רחבת המסיבה וחומרים אותנטיים שתועדו בזמן אמת. החומרים הללו יגיעו לניו יורק יחד עם הציוד המקורי מהפסטיבל, יחד עם אזור ייחודי אשר יוקדש להחזרת החטופים.
 
עלות הפקת המיצג והבאתו לניו יורק נאמדת בהשקעה של 3.6 מיליון דולר, והקמתו מתאפשרת בזכות שיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים ופילנתרופים. הכנסות המיצג הן קודש להנצחת הנרצחים וטיפול בבני משפחותיהם, שיקום השורדים והשורדות, תמיכה בקהילת הנובה והסברת הטבח וגודל האסון שבא בעקבותיו, לצד קריאה להשבת החטופים.
המיצג 06:29 הוא הפרויקט ההסברתי הישראלי הראשון שמופץ לעולם באופן פיזי וויזואלי. המיצג ימוקם בניו יורק וייפתח לציבור במהלך חודש אפריל לתקופה של כחודש. מטרות המיצג הן להנציח את הנרצחים והנרצחות, לשקם את הניצולים והניצולות של הקהילה ולהסביר לעולם את מימדי האסון. הכניסה למיצג תהיה מגיל 18 ומעלה.
עומרי סאסי, ממייסדי הנובה אמר: "המיצג שיזמנו, אני וחבריי, חרט על דגלו להנציח את חברי הקהילה שאיבדו את חייהם, לגייס משאבים להמשך מסע הריפוי של שורדי הנובה ולאפשר לעולם כולו להיחשף לרוע ולאכזריות שחווינו ב-7.10 בו האור פגש את החושך ואני מתכוון בכל מאודי להפיץ אור מחדש באמצעות המוזיקה שאני יוצר ולספר את הסיפור באופן אישי לעולם כולו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה