בארץ

אוניברסיטת חיפה משתדרגת: הפרויקט החדש הוקם

חטיבת CloudBuzz בוואן טכנולוגיות הקימה עבור אוניברסיטת חיפה מערך גיבוי והתאוששות מאסון בסביבת AWS. הפרויקט האסטרטגי מבטיח רציפות תפעולית של מערכות המחקר וההוראה באוניברסיטה לנוכח האיומים האזוריים, עם סטנדרטים מחמירים של אבטחת מידע ויכולת התרחבות עתידית
מערכת ice |  1
אוניברסיטת חיפה (צילום אוניברסיטת חיפה)
חטיבת CloudBuzz מקבוצת וואן טכנולוגיות, השלימה בימים אלה פרויקט אסטרטגי של הקמה והטמעת פתרון התאוששות מאסון במודל שירות (DR as a Service) באוניברסיטת חיפה. בעקבות הפרויקט אוניברסיטת חיפה מסוגלת לתת מענה מיטבי ומלא לסטודנטים, חוקרים ומרצים, אפילו במקרה של כשל בחוות השרתים או מתקפת טילים.
מטרת הפרויקט היתה שדרוג יכולות ה-DR (התאוששות מאסון) כאשר המתיחות הבטחונית הגבירה את הצורך וזירזה את התהליך. הפתרון שנבחר מבוסס על טכנולוגיית AWS EDR (Elastic Disaster Recovery), המאפשרת שכפול וסינכרון שרתים לענן והפעלתם בעת הצורך, עם RPO ו-RTO נמוכים, ויכולת שחזור לנקודת זמן ספציפית. הפתרון מאפשר להקים אתר DR גמיש ללא התחייבות משמעותית, עם חיסכון בעלויות החודשיות. בנוסף, הענן מאפשר ליצור ולהפעיל אוטומציות מורכבות המקלות על הפעלת אתר ה-DR, ומאפשרות להקטין בצורה משמעותית את זמן ההתאוששות.
 
הפתרון מוטמע בסביבת אוניברסיטת חיפה באזור הישראלי של AWS, כחלק ממכרז הענן הממשלתי נימבוס. הפתרון שמומש על ידי צוות המומחים של CloudBuzz בהובלת עידן שמש ואגף מחשוב ומערכות מידע של אוניברסיטת חיפה בהובלת מולי צפריר, מבטיח לאוניברסיטה תמיכה לאורך שנים לצד יכולת התרחבות עתידית, וכל זאת תחת סטנדרטים מחמירים של אבטחת מידע.
מולי צפריר, סמנכ"ל מחשוב ומערכות מידע (CIO) באוניברסיטת חיפה: "אוניברסיטת חיפה רואה חשיבות רבה בהבטחת הרציפות התפעולית של מערכות ההוראה, המחקר והמנהל. אנו שמחים לעלות לאוויר עם פרויקט אסטרטגי, המכיל מערך רב-שכבתי של DR על בסיס פתרון EDR של AWS, וכל זאת על תשתית פרויקט נימבוס הממשלתי. הפתרון מבטיח לנו יכולת התמודדות עם איומים פיזיים כגון האיומים מגבול הצפון, וכן אירועי שריפות כמו אלה שחווינו בעבר או כל איום אחר על מתקן המחשוב של האוניברסיטה. אנו מודים ל-CloudBuzz מבית ONE Technologies, אשר סייעו לנו במקצועיות רבה לכל אורך הדרך, משלב בניית הארכיטקטורה ועד ליישום ותפעול הפתרון."
צבי גילינסקי, מנהל חטיבת CloudBuzz, וואן טכנולוגיות: "לאור האירועים האזוריים שאנחנו חווים בשנה האחרונה, ארגונים בישראל נדרשים לשפר את מערך ההמשכיות העסקית שלהם תוך שמירה על עמידות, אמינות, ויכולת שחזור מהירה של הדאטה והפעילות הארגונית. הקמת האיזור הישראלי ב-AWS פתחה עבורנו מגוון של אפשרויות אמינות ומתקדמות, שמאפשרות לקדם בשנים הקרובות את ההמשכיות העסקית בישראל לחזית הטכנולוגיה."


(קרדיט: יח"צ)
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבל להשקיע
    ארמגדון 04/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא משקיעים באוניברסיטת אנגאח
    סגור